7 maart 2018

DIY: trucje voor witte ruimte bij bible journaling

 

Als ik een tekening of handlettering in mijn bijbel probeer ik vaak om mijn tekst wit te laten en zodat die eruit springt. Vaak werkte ik om de tekst heen, maar laatst ontdekte ik dat ik met plakband het kan afdekken. Maar plak nou niet gelijk je plakband in je bijbel, want dan trek je je papier kapot en dat wil je niet!

Ik gebruik mijn normale plakband, geen idee wat voor soort of waar gekocht. We kopen altijd overal en nergens plakband, dus maak je geen zorgen of je wel de juiste gebruikt. 


Neem een stuk plakband wat ongeveer dezelfde lengte heeft als je tekst. 


Plak deze op je hand, wrijf er goed over, trek hem los en plak hem weer op je hand. Je zal merken dat hij nu een stuk minder goed plakt, wrijf weer goed en haal hem er weer af. 


Knip je plakband op maat en plak hem op de tekst die je wilt uitlichten. 



Werk in je bijbel zoals je gewend bent, met potloden, gelatos of verf. 


Je kan gewoon over je plakband heenwerken, dat is geen probleem. 


Maak voorzichtig 1 hoekje los van het plakband en trek het rustig van je tekst af. Door het vet in je huid, plakt het plakband minder goed en laat het gemakkelijk los!

Een kleine tip, waar ik zelf heel veel plezier van heb.

2 opmerkingen:

  1. Toch wel heel speciaal "Bible journaling".
    Dat van die cellotape wist ik niet, goede tip. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een goede tip. Dank je wel. Iets anders. Bedenk jij zelf de plaatjes die je bij teksten plaatst of waar haal je die vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen