31 maart 2018

Goodbye Maart 2018


De maand begon met ijzige kou en eindigde in heerlijke lente dagen vol met zon. Deze maand gebeurde heel wat... zoveel zelfs dat ik verbaasd was wat er allemaal in maart gebeurd is. Kijk je mee in onze maand?


Opgespoten ijs moest getest worden, uiteindelijk konden we hier niet echt schaatsen, maar ze kunnen in ieder geval zeggen dat ze erop gelopen hebben. 


In de vakantie gingen de jongens logeren en gingen wij uiteten van een kadobon die we nog hadden liggen. Heerlijk om gewoon even zo door de weeks samen uit eten te gaan!


Veel prakkies werden gekookt. Waar ik vorig jaar veel moeite had met koken, is het nu weer helemaal normaal. Waar we vorig jaar vaak snel en even makkelijk aten, doe ik er nu weer moeite voor. Stoofvlees is een graag geziene gast op ons menu. 


Vrije dagen zijn voor spelletjes en voor warme mokken thee. 


Ik hou zo van van die onverwachte kaartjes... Die maken me blij. 


We bouwde gewoon zomaar op een zaterdagavond een feestje. Een burgerfeestje om precies te zijn. Heerlijk zo'n enorme burger die je eigenlijk niet eens in je mond past :).



Ik ging met mijn moeder naar een creabeurs. Nog nooit geweest, maar wel erg leuk. Ik kocht leuke nieuwe spulletjes. 




Die natuurlijk gelijk uitgetest moesten worden. Nou ja na het eten dan. Ik kocht diverse kleurtjes inkt, sjablonen en een blendingtool. 


Hetzelfde weekend lag er sneeuw en hoorde we de jongens niet ;). Wat een genot voor ze. Ik was er wel klaar mee... 


Als je een vriendin hebt met een atelier op zolder, "moet" je daar natuurlijk eens heen met je bijbel om met andere media creatief te zijn. Ondertussen ben ik al 2x in haar atelier te gast geweest en heb er genoten. Compleet andere materialen dan die ik thuis heb, maar heerlijk om ook weer eens wat anders te doen. En uiteraard heeeeel veel kletsen ondertussen over alle zaken die ons bezig houden in ons leven. 


Om te zorgen dat mijn rug/bekken fit blijft train ik nog steeds. Meestal 2x in de week, soms 1x....Het is verweven met ons leven en zo fijn om te merken dat thuis sporten voor mij echt het beste werkt. 


Ik ben niet zo van de lipstick, lipgloss vind ik wel super... Deze nieuwe kleur kocht ik laatst. Hij beviel zo goed en was zo afgeprijsd dat ik nog een paar andere tinten kocht een dag later :).


Bij de Turkse supermarkt sloegen we nieuwe kruiden en linzen/bonen in. Ook leuk om weer eens wat andere dingen mee te pakken. Vooral de dadelpasta (links onderin) is geweldig om bv de brownies van zwarte bonen mee te maken. 


In maart begon ik met "sermonsketchnotes" te maken bij de kerkdiensten. Soms ga ik tegenwoordig mee naar de kerk, andere keren blijf ik thuis. Omdat ik me slecht kan concentreren op een preek, wilde ik graag aantekeningen maken. Alleen dat werkte ook niet goed voor mij. Tot ik deze wat creatievere manier van aantekeningen ontdekte. Je maakt aantekeningen en tekeningen door elkaar heen. Dat maakt een creatief geheel. Doordat ik een beelddenker ben, onthou ik op deze manier veel meer van de preken. Ondertussen raakt mijn boekje voller en voller. Vinden jullie het leuk als ik wat vaker deze aantekeningen deel?


Gaat het altijd maar goed? Nee... ik mag geregeld nog wat inleveren, zeker als bv een zaterdag druk is geweest als gezin, moet ik de zondag echt heel rustig aan doen om te zorgen dat ik mijn werkweek weer fit in kan. Lastig dat ik dan moet inleveren? Ja en nee... Ik weet dat het komt. Doordat ik dat weet, denk ik goed na over wat ik wel en niet doe. Is dit het me waard dat ik morgen een tijdje plat moet? Mijn grenzen worden steeds duidelijker, daardoor makkelijker te bewaken en kan ik bewuster keuzes maken wat iets waard is. Zo fijn deze ontwikkeling. 


Julia van Gezinsleven won op instagram deze armband voor me... ontroerend dat ze dit deed voor me, de motivatie maakte dat ik wat tranen weg moest pinken... Een armband met een dubbel mooie betekenis.


Een spannende maar zonnige dag... Ik moest solliciteren in hartje Rotterdam... Man o man, wat was dat zenuwslopend. Ik kreeg al gelijk te horen dat ik aangenomen was. Wowww wat super. 


Dat moest gevierd worden... en gingen bij La Place een lekkere burger eten. De week die volgde had veel spanning in zich. Want er moest veel geregeld worden en uitgezocht. 


Tussendoor zoek ik de rust op in de zon bij de rivier. Even bijtanken.


Bij nog een creatief dagje in het atelier van Yvonne maakte ik ook een lading nieuwe stickers. 


Je bent een jongensmama of niet :)... Het takken verzamelseizoen bleek ineens verzameld. "mag wel in jouw mand toch mama?"... welja gooi er maar in. 


Vrienden op bezoek, dat betekend hen verwennen. Ze kwamen gezellig 2 dagen en zon konden we bijkletsen en de kinderen hebben ook uren zoet gespeeld. Wij vinden het super leuk om dan te borrelen, tussendoor verdwijnen de kinderen weer naar boven. En hadden wij nog meer tijd om te kletsen en lekker te eten.


De rabarber laat zich niet tegenhouden door het nog wat koude weer en komt al vrolijk op. De opkomst van de rabarber maakt me altijd blij... dat betekend dat de lente echt in aantocht is. Prachtig om te zien hoe de opgefrommelde bladeren zich ontvouwen. 


Als de zon schijnt pikken we graag haar stralen mee. Met jas, dikke sjaal of in m'n trui heb ik toch al een paar keer lekker genoten van de warmer wordende zon. Lekkere mok thee en een tijdschrift erbij en ik geniet!


En ineens is het zo ver... mijn laatste Jumbo dag. Nou ja niet helemaal. Want ik wordt tot het einde van november gedetacheerd. Dit is een onderdeel van de wet op de poortwachter. Na 2 jaar ziektewet wordt je ontslagen. Het 2e ziektejaar moet je benutten om een nieuwe baan te vinden. Vind je die wordt je tot het einde van de wachttijd (in mijn geval dus eind november) collegiaal gedetacheerd. Dit betekend voor mij dat ik nog een vangnet heb. Blijk ik mijn nieuwe baan niet te kunnen, bevalt het niet, of wordt ik ontslagen kom ik weer terug op de Jumbowerkvloer. Mijn loon krijg ik ook nog van Jumbo. Mijn nieuwe werkgever betaald aan de Jumbo, zo hebben zij ook een tegemoetkoming in de kosten die ze hebben omdat ik al zo lang ziek ben. Een eerlijke situatie en wat ik al schreef voor mij voelt het heel veilig om van baan te veranderen. Zo kan ik gaan testen wat er gaat en hoeveel ik aan kan in een totaal andere functie en omgeving. Ik kreeg mooie bloemen mee en getekende overeenkomsten voor de detachering. 


Als gezin gingen we naar een museum waar onze oudste met een excursie van school geweest was en waar hij graag naar terug wilde. We genoten van zijn rondleiding! 


Voor een samenwerking mocht ik een foto op hout laten afdrukken. Hij is super mooi geworden! Binnenkort meer op mijn blog erover. 



Alles loopt uit in de tuin en ik pik de spaarzame momentjes mee... Dat leuke tijdschrift... Wendy, kreeg ik zomaar kado van mijn lief!


Afgelopen week was mijn eerste werkweek op mijn nieuwe werk. Ik ben werkzaam in onderstaand pand, op de 6e verdieping, middenin de stad dus. Super om daar rond te lopen en zo'n mega groot glimmend gebouw in te lopen. Voorlopig ga ik aan de slag als callcenter agent. Ik bel namens een onafhankelijk collectief op het gebied van stroom en gas, naar ondernemers om afspraken in te plannen voor een gratis consult om te zien wat ze kunnen besparen. Afgelopen week had ik mijn training en mocht ik al zelf gaan bellen. Ik maakte de eerste afspraken. Ondertussen is het wel pittig. Want veel meer uren werken dan dat ik deed de afgelopen maanden/jaren. Maar ook best een stuk reizen. Daarnaast is natuurlijk ook alles nieuw, nieuwe collega's, nieuw werk en moet ik vooral heel erg wennen. De afgelopen week was erg leuk en heb het naar mijn zin gehad. Een mooie mogelijkheid om nieuwe ervaring op te doen. 


Omdat ons leven nu ineens even in een stroomversnelling zit kan ik jullie niet garanderen dat ik op dezelfde manier door kan blijven bloggen. Ik doe mijn best, want ik vind het zelf ook gewoon veels te leuk. Maar mocht het niet lukken om 6x in de week een nieuwe blog online te hebben, neem me dat dan niet kwalijk, dan weet je waar het vandaan komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten