26 maart 2018

Meet the Blogger... *Elya

Naast dat ik zelf veel blogs schrijf, lees ik ook graag blogs. Ik lees het alsof ik een tijdschrift lees. Dan een recept, daarna een stukje bijbelstudie, dan weer een stukje over opvoeden enz...Heerlijk en scheelt tijdschriften kopen ;). Door de blogs heen leer je de schrijvers best goed kennen. Bij sommige blogs is dat wat minder duidelijk. Omdat ik eigenlijk altijd nieuwsgierig ben naar de mensen achter een blog, verzon ik deze "meet the blogger" gastblogronde.... Ik deed een oproep onder de bloggers die ik ken met de vraag of ze mee wilde doen. En dat wilde ze.... dus deze maand voor jullie.. 8 bloggers die zichzelf graag aan jullie voorstellen en wat meer vertellen over hun blog en bloggen. 

Vandaag vertelt Elya over haar leven en haar blogavonturen. Ze blogt op www.krulliesschrijfselssite.wordpress.com


Over mijzelf: 
Toen ik het oproepje Meet the blogger las was ik gelijk enthousiast! Wat een leuk idee om de blogger achter de blogs in het zonnetje te zetten! Ik ben Elya en ben 31 jaar. Een vrolijke krullenbol. Vandaar ook mijn naam van mijn blog Krullies schrijfsels. 

Ik houd ontzettend veel van schrijven, maar naast schrijven heb ik natuurlijk nog meer hobby's. Ik ben een erg creatief persoon en vind het creatief bezig zijn met letters helemaal leuk. Handletteren is helemaal mijn favoriet geworden. De boeken en materialen zijn al aangeschaft, nu de uitvoering nog. Heerlijk aan de gang met meel en eigen baksels maken, is ook echt het einde. Het seizoen van heel Holland bakt heb ik dan ook helemaal gevolgd natuurlijk. Ik hou erg veel van lezen, maar dan wel in een echt boek. Een e-reader is niets voor mij. Gewoon in een heerlijke luie stoel met een goed boek is echt ontspannen! En ja, als ik dan niet in die luie stoel zit, dan ben ik te vinden op het strand. Heerlijk uitwaaien aan zee, gewapend met fototoestel en al om niets van die schoonheid te missen! 

Of het nou winter of zomer is, de zee kan voor mij altijd! Ik ben een echt zee mens. Ik heb niet echt een lievelingsseizoen. Elk seizoen heeft zijn schoonheid. In de lente kan ik er super van genieten als al het nieuwe weer komt. Maar in de zomer geniet ik net zo erg van het heerlijk zonnetje. Daarnaast kan ik in de herfst heerlijk genieten van de mooie gekleurde natuur die de herfst biedt. En als het even kan, dan bind ik mijn schaatsen onder en kun je mij vinden op de schaatsbaan of natuurijs in de winter. Tja, elk seizoen vind ik mooi en uniek. 

Ja van de zee krijg ik echt een grote smile op mijn gezicht. Waar ik nog meer een smile van op mijn gezicht krijg is God. Als ik kijk naar wat Hij voor mij heeft gedaan dan kan ik niet anders dan blijven glimlachen. Zoveel liefde! Waar ik ook een smile van krijg, is mijn lieve familie. Ik heb echt geweldige lieve ouders en 2 super lieve zusjes! Zij hebben mij door elk seizoen in mijn leven geholpen. We staan er voor elkaar en dat maakt mij enorm dankbaar! Waar ik ook blij van word is een prachtig boek met een goede boodschap. Niet een boek wat je zomaar weglegt.  En genieten van de kleine dingen in het leven maakt mij blij. Zie de schoonheid om je heen. Zo mooi.. 

En tja als je dan wilt weten waar je mij nou echt midden in de nacht voor wakker kunt maken?? Dan moet ik toch echt even goed nadenken. Want tja........ik houd erg van lekker eten. Maar wat is nou echt gewoon te geweldig om wakker voor gemaakt te worden???? Ik weet het....overheerlijke tiramisu! 




Over mijn blog
De tijd vliegt en het is dan ook alweer bijna 3 jaar geleden dat ik begon met blogs te schrijven voor Puurvandaag.nl. God leidt mijn leven en op een gegeven moment had ik zo op mijn hart om te gaan schrijven. Ik las op de site dat ze bloggers zochten en heb de sprong genomen. Nu alweer een aantal jaren geleden dat ik begonnen ben met schrijven! Toen het schrijven steeds meer weer werd, ben ik begonnen met een website waar nu wekelijks een blog verschijnt. Daarnaast heb ik ook meerdere malen als gastblogger geschreven voor andere collega schrijvers. Echt super leuk om te doen.  

Mijn website is krulliesschrijfselssite.wordpress.com. Mijn blog heet Krullies Schrijfsels. Ik schrijf over verschillende onderwerpen maar wat ik altijd wil bereiken in mijn blogs is dat ik mensen hoop wil meegeven. Hoop wat zo onmisbaar is in deze wereld. Hoop is nodig om te kunnen overleven in een wereld die zo in nood is. Op wie op wat hoop jij? Ik ben echt super blij dat ik God ken! Hij is mij enige houvast is dit turbulente leven!  Er zijn zoveel onderwerpen om over te schrijven. Ik heb zo niet een onderwerp waarvan ik denk daar wil ik nog perse over schrijven. Ik laat God de onderwerpen kiezen. Er is dan ook geen onderwerp waar ik niet over zou schrijven. Wel te verstaan dat het wel een onderwerp moet zijn wat aansluit bij mijn geloof. Het moet niet tegen God in gaan. Want dan kan ik er niet over schrijven. 

Ik ben een persoon van principes. Mijn blog schrijf ik meestal wanneer God het in mijn hart legt. Ik heb niet een vast dag of een vast moment wanneer ik schrijf in de week. Wel een vaste plek. Achter de computer in de woonkamer. Soms met een mooi muziekje op mijn hoofd en dan ben ik helemaal in mijn element. Ik ben God dankbaar en ben ook erg trots op dat ik schrijf. Ik had het niet kunnen dromen, maar God wist mijn bestemming en ik heb de sprong gewaagd. Nu 3 jaar later schrijf ik nog steeds en de woorden blijven komen! Zoals ik al zei heb ik voor collega bloggers geschreven, maar ook collega bloggers mogen voor mij schrijven. Ik heb niet een specifiek persoon die ik persé voor mij zou willen laten schrijven. Iedereen is welkom met zijn of haar verhaal. In de maand maart bijvoorbeeld heb ik verschillende gastbloggers aan het woord, die hun verhaal/gedicht delen met mijn lezers op mijn site. De maand maart is op mijn website de maand van hoop. Hoop brengen in een wereld die soms zo hopeloos lijkt. 

Ik krijg veel mooie en lieve reacties op mijn blogs. Ik kan mij niet herinneren dat ik echt een boze reactie op mijn blog heb gekregen. Wel eens iemand die het er niet helemaal mee eens was. Die vond mijn vergelijking niet echt goed. Ik ga dan met diegene in gesprek. Maar echt boze reacties zijn er gelukkig nog niet verschenen. Schrijven is mijn passie, hetgeen wat ik leuk vind om te doen. Wie weet wat God nog meer voor mij in petto heeft. Hij is diegene die mijn leven leidt. Hem vertrouw ik mijn hele leven toe waaronder ook het schrijven. 

Geschreven door Elya de Leeuw 


________________________________

Dank je Elya voor je leuke bijdrage!

1 opmerking: