12 maart 2018

Meet the Blogger... *Marja

Naast dat ik zelf veel blogs schrijf, lees ik ook graag blogs. Ik lees het alsof ik een tijdschrift lees. Dan een recept, daarna een stukje bijbelstudie, dan weer een stukje over opvoeden enz...Heerlijk en scheelt tijdschriften kopen ;). Door de blogs heen leer je de schrijvers best goed kennen. Bij sommige blogs is dat wat minder duidelijk. Omdat ik eigenlijk altijd nieuwsgierig ben naar de mensen achter een blog, verzon ik deze "meet the blogger" gastblogronde.... Ik deed een oproep onder de bloggers die ik ken met de vraag of ze mee wilde doen. En dat wilde ze.... dus deze maand voor jullie.. 8 bloggers die zichzelf graag aan jullie voorstellen en wat meer vertellen over hun blog en bloggen. 

Marja vertelt vandaag over zichzelf en haar blog Frisse kijk op oude waarheden, maar ze heeft ook nog andere blogs. 




Wie ben je?
Ik ben een kind van God, schrijfster en zzp-er en woon in een piepklein dijkhuisje in de Alblasserwaard. Mijn naam is Marja Verschoor-Meijers. Ik ben getrouwd met Jan (avonturier en autotechnicus).

Heb je naast bloggen nog hobby’s?
Ik lees ontzettend graag en samen reizen wij heel veel door Europa.

Wat is je lievelingsseizoen en hoe geniet jij daarvan?
Zondermeer de zomer, de lange avonden vind ik heerlijk, we brengen die in de tuin door!

Als je 5 dingen mag kiezen waarvan jij een grote smile krijgt, welke zijn dat dan?
Hmmm, even nadenken hoor: lasagna, zon, Bijbel-journaling, familie, reizen.

Voor welke lekkernij mag je wakker gemaakt worden? (en ja uiteraard blijven we het liefst gewoon allemaal slapen ;)...)
Cheesecake



Je bent blogger, waarom ben je begonnen met bloggen?
Toen mijn eerste Engelstalige boekje uitkwam in de USA ben ik begonnen met bloggen.

Welke blog is van jou?
Ik heb zowel Nederlandstalige als Engelstalige blogs. Maar voor de NL lezers: Frisse Kijk op Oude Waarden 

Heb je een eigen onderwerp en waarom koos je voor dat onderwerp?
Ik heb geen vast onderwerp, maar schrijf veel over praktisch Christendom.

Wanneer ben je begonnen met bloggen?
Geloof het of niet, maar dat was in 2006

Hoeveel tijd in de week besteed je aan je blog?
Ik probeer 1x per week een post te schrijven, dat kost me een paar uurtjes . De meeste tijd gaat zitten in nadenken ;)

Op welke plek blog je en waarom blog je daar?
Gewoon in de huiskamer achter mijn laptop. We hebben niet veel ruimte in huis.

Wat is een onderwerp waar je graag over zou willen bloggen?
Dat vraag ik regelmatig aan mijn lezers en zo ontstaan de blogseries die ik schrijf.

Welk onderwerp durf je niet over te bloggen en wat houdt je dan tegen?
Ik denk dat alles wel bespreekbaar moet zijn. Ik blog niet over politiek.

Wie zou je als gastblogger nog eens willen uitnodigen op je blog?
Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Ik zet wel andere bloggers in de spotlight, als ze een boek uitgeven.

Hoe ambitieus ben je als het op bloggen aankomt?
Hmm, niet heel ambitieus. Maar ik neem het wel serieus.

Waar ben je het meest trots op, op het vlak van bloggen?
De reacties van lezers, die maken bloggen zo leuk!

Wel eens gênante reacties gehad of boze reacties en wat doet dat met jou?
Eigenlijk niet. 

_____________________

Leuk Marja om je antwoorden te lezen en zag dat we in ieder geval allebei een liefde voor lasagne hebben ;). Goed idee om aan je lezers te vragen waar je over "moet" schrijven!

2 opmerkingen: