5 oktober 2015

Kinder-traktatie, Discokoeken op een stokje

Als de verjaardagen voorbij zijn, begint bij de jongens bijna direct al het aftellen naar volgend jaar... Dat remmen we altijd graag af en vertellen altijd dat we pas na de zomervakantie weer gaan aftellen richting de verjaardagen. Na de vakantie komen er dus ook altijd de standaard vragen, wanneer vieren we mijn feestje, wat gaan we doen met mijn feestje, wat zal ik trakteren....

Nou dit jaar was ik goed voorbereid... Op pinterest had ik al verschillende ideeën gezien en die konden we gelijk samen bekijken. Thomas koos deze discokoeken op een stokje. Het oorspronkelijke idee/recept, daar werd het gemaakt met brownie en werd het meer versierd als een ijsje... Wij maakte gewoon ons eigen ding ermee :)


Je hebt nodig:
- Ontbijtkoek
- Sateprikkers of andere prikkers
- Smeltsnoep 
- Chocolade
- Versiersnoepjes






Snijd gelijke plakken van de ontbijtkoek of kook voorgesneden ontbijtkoek 
(dat deed ik want ik moest er 30 maken)
Smelt de smeltsnoep in de magnetron



Smeer wat van de vloeibare snoep op de koek of doop hem erin. 
Ik vind smeren een mooier resultaat geven... 
Links is gedoopt, rechts is besmeerd



Sprinkel er wat snoepjes overheen



Smelt ondertussen ook wat chocolade en laat vanaf een lepel wat chocolade lopen ver zigzag over de koeken.



steek als laatste het stokje er aan de onderkant in


Wij maakte diverse soorten, met groene en gele snoep, verschillende soorten snoepjes en wat was hij blij met zijn traktatie.. zeker toen hij de proefversie mocht proeven :)


Voor dat jullie ongerust gaan mailen of berichtjes gaan sturen... ik weet het... er is niks gezonds aan deze traktatie, maar dat was onze inzet ook helemaal niet... Het moest vooral leuk, lekker en makkelijk te maken zijn.... Bij ons op school is de regel dat alle kinderen verplicht fruit meenemen voor de ochtend pauze. Koek, snoep, chips, chocolade is niet toegestaan. Super... een school naar ons hart... maar voor een traktatie kom ik dus niet weg met een versierde mandarijn bv... want Mama we eten iedere dag al fruit op school...Dus daarom vinden wij dat die traktatie best eens ongezond mag zijn. Dat betekend in het slechtste geval dat ze dus 30x per jaar eens iets geks, lekkers, ongezonds, feestelijks binnenkrijgen :)



zo 32 stuks klaar voor de volgende ochtend...


2 opmerkingen:

  1. Super leuk!!
    Ik moet woensdag een traktatie hebben voor de peuterspeelzaal (Mijn zoontje is 3 geworden), dus ik weet wat het wordt!!
    bedankt!
    Groetjes, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Leuk ideetje voor als Levi binnenkort afscheid neemt van de peuterspeelzaal :) groetjes Leida

    BeantwoordenVerwijderen