27 juni 2017

Hoe ga jij op vakantie ~Anita

Deze tijd is een vaak gehoorde vraag: "wat zijn jullie vakantieplannen"... Om vervolgens op het schoolplein, bij de kapster, op de koffie bij de buurvrouw of met een vriendin verhalen uit te wisselen! Wat ik dan altijd weer merk hoe verschillend de mensen zijn... Zoveel mensen zoveel manieren van op vakantie gaan... Dat intrigeert mij altijd wel. Wat doet die ander, welke plekken zijn er om nog te ontdekken? Maar ook de verschillen... Waarom ligt Marie graag 2 weken op het strand en moet ik daar niet aan denken en visaversa. Waarom kiest Sara voor een thuisvakantie en ervaar ik thuisblijven niet als vakantie? Leuk om over te kletsen.... Daarom... Deze maanden zo voor de zomer vakantie ook een serie daarover. Om jullie een inkijkje te geven in de vakanties van anderen!

Vandaag is Anita van www.ikziedatzo.blogspot.com aan het woord. Op haar eigen blog, deelt ze haar gedachten over hoe zij de dingen ziet...in haar eigen leven, de wereld en met de mensen om zich heen. Ook is een verwegoma... Hoe ze dat ervaart kan je lezen op www.omaverweg.blogspot.com



Wat is voor jullie het belangrijkste doel van de vakantie?
Tijd voor elkaar - andere omgeving, tot rust komen, ander cultuur ervaring.

Het vakantieseizoen staat weer voor de deur… Wat zijn jullie plannen?
Twee plannen: een vakantie alleen weg naar Nieuw Zeeland en Australië waar mijn kinderen en kleinkinderen wonen, en een 9 daags auto rit samen om weer bij te tanken en van elkaar te genieten.

Gaan jullie ieder jaar naar een andere bestemming of gaan jullie naar de bekende plaats waar je al jaren komt?
Wij wisselen graag af. Een enkele keer komen we wel weer ergens op terug maar over het algemeen houden wij van nieuwe ontdekkingen.

Als je kinderen hebt: In hoeverre bepalen zij mee in de bestemming van jullie vakantie?
Voor mijn tijd in Nieuw Zeeland en Australië bepalen grotendeels de (klein)kinderen de dagactiviteiten. Ons eigen vakanties bepalen wij zelf.

Hoe ga je op vakantie? Vliegtuig/auto/trein/fiets?
Vliegtuig, auto ( met en zonder caravan) 

Waar verblijf je? Hotel/huisje/camping/camper?
Hotel, caravan ook.

Ben je een planner of lastminute boeker?
Beide opties gelden wel voor ons. We hadden een paar jaar geleden de caravan klaar staan. Toen we de laatste boodschappen hadden gedaan zag mijn man een hele leuke aanbieding voor een 'fly-drive'. Caravan ging weer de garage in en wij vlogen een paar dagen later naar Zakynthos.

Op wat voor manier vieren jullie vakantie?
Luie ochtenden, samen ontbijten, soms vroege wandelingen. Dagtrips, ook rustdagen houden. Niet elke dag op pad.

Wat is jullie budget voor de vakantie?
Dat ligt aan wat voor vakantie. We zijn niet van die uitbundige types. Gewoon is al goed.

Welk vakantieland is bij jullie favoriet?
Oh, ik weet niet of we een favoriet land hebben. Griekse eilanden zoals Zakynthos en Corfu, de Canarische eilanden- m'n Tenerife, Duitsland, Frankrijk, Schotland...maar zeer zeker ook ons eigen prachtig land.

Als je een droomvakantie zou winnen hoe zou hij er dan uitzien?
Dat tijd en geld geen belemmering zou zijn.

Wat is jouw top-tip als het gaat om vakantie gaan?
De voorbereidingen maken ook een deel uit van je vakantie. Probeer daar ook van te genieten. Ga niet vermoeid de weg op, vertrek liever een dag later! Ontspan je en geef elkaar de ruimte. De grootste is uiteraard - kom uitgerust terug. Het is tenslotte VAKANTIE!

Als je op vakantie gaat hoe vul je dan de zondagen in? Gaan jullie daar naar de kerk?
Mijn zondagen zijn overal heilig in de zin van - tijd voor God. Mijn perceptie van kerk is niet een gebouw maar een gewaarwordig om in Zijn nabijheid te zijn. Specifiek een kerk opzoeken doe ik niet.

Hoe gaan jullie om met geloven op jullie vakantie bestemming?
Ik zou niet weten hoe ik mijn geloof thuis zou moeten houden. Dat gaat mee!


____________________
Bedankt Anita voor het meedoen. Leuk om je verhalen te lezen en ben benieuwd hoe zo'n oma verweg vakantie eruit komt te zien als de (klein)kinderen alles bepalen. Mooie tip geef je over de voorbereidingen die ook deel uitmaken van de vakantie... Zelf ervaar ik dat ook zo... De voorpret zorgt dat ik er op voorhand al van geniet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten