30 september 2017

Goodbye September

September een drukke maand waarin alles weer volop begint en we veel verjaardagen mogen vieren...  Kijk je mee naar onze maand?


Er werd gesnoeid!


Voor een lieve vrouw die zich even verdrietig voelde, fleurde ik op met een bloemetje!



Zelf kreeg ik van een goede vriend dit prachtige boek! Super, leuk om mee aan de slag te gaan... Later zal ik nog wel over dit boek schrijven. 



Heel voorzichtig en rustig komt mijn energie om weer eens iets te bakken... En dan haal je je cake uit de oven...en blijkt je oven kapot! Arrrgggg... wat een teleurstelling en vervelend. 



Heel rustig aan begin ik weer met een klein beetje werken. Ik heb de afgelopen tijd een half uur per keer achter de kassa gezeten. De komende tijd gaan we kijken of ik wat meer en meer kan gaan werken.


"Mam, het bewijs!"...uhmmm van wat schat... "De herfst is begonnen, mam!"... Ach de schat nam na judo wat kastanjes en beukenootjes mee en inderdaad het lijkt er verdacht veel op dat de herfst begonnen is!



Wat een gaaf relatiegeschenk kreeg mijn man mee naar huis. Daar weten wij wel raad mee!



Rusten is nog steeds dagelijks nodig. Op vakantie heb ik lezen weer herontdekt en doe het graag en veel. Kopje thee en wat fruit erbij... mij hoor je dan even niet meer


Hoera voor manlief! Hij fikste een nieuwe oven en installeerde hem snel. Een oven is dus echt iets waar ik niet buiten kan. Ik gebruik hem bijna dagelijks, dus echt belangrijk



Regenachtige woensdagmiddagen weten we wel raad mee! Popcorn en monopoly... 



En ik een verwen chocolade melk en verder in mijn boek. Met het uitzicht op de mannen. Doe ik niet mee? Nee inderdaad niet. Ik kan niet zo lang zitten en monopoly duurt laaaang ;). Maar ook merk ik dat als ik pijn heb of me moe voel, ik slecht tegen prikkels kan. Spelende en enthousiaste kinderen zorgen voor veel prikkels en dat is een slechte combi. Lastig te accepteren, maar op deze manier genieten we ook allemaal!



Ik moet tegenwoordig ook thuis flink aan de bak om te trainen. Geregeld sta ik op de crosstrainer die we daar voor aanschafte. 



Mijn haar is wat langer en kan ik omhoog doen ... Helemaal leuk om soms eens te doen!



Yeaaaa ... een nieuwe mok voor mijn verzameling!


Hoera voor mensen die mij goed kennen en de juiste smaak chocolade kopen! Welke? Puur, met zeezout en amandelen... Ohhhh mijn dag was goed :)


Ik doe deels mee met een biblejournaling challenge. Leuk om een paar keer per week mee bezig te zijn!



Wildgroeiende lathyrus... Die moest even geplukt worden :)


Onze oudste werd 10 en we vierde op zijn verjaardag een klein feestje met taart, mooi Lego kado en slingers!





Rijkdom!!! Oh wat wordt ik hier blij van en in de koelkast ligt nog veel meer :)


Deze foto en onderstaande tekst plaatste ik op Instragram en deel ik nu ook met jullie

S E L F I E... 
in de kleedkamer van het revalidatiecentrum.... deze week was de laatste week dat ik 3x in de week er ben ... vanaf nu gaan we afbouwen naar 1x in de week ... en uiteindelijk helemaal... en dat voelt goed!... ik ben d'r klaar voor om zelf verder te gaan... hoe lief en leuk de mensen op het revalidatiecentrum ook zijn... tijd om weer meer tijd en energie in andere dingen te steken... ben ik pijn en klachten vrij?... nee zeker niet.... zal ik dat worden... nee, naar alle verwachtingen niet.... MAAR... ik voel me super goed.... heb zo enorm veel mogen leren op zoveel vlakken.... en mijn belastbaarheid is super gegroeid.... en natuurlijk lig ik nog geregeld op de bank omdat ik teveel pijn heb... MAAR.... de rest pakken ze me niet af en is een goede basis om op verder te werken... 


Met deze tekening in mijn bijbel ben ik zo blij.... in gedeeltes maakte ik hem en heb er zo van genoten!



Het bos op een warme herfstige dag .... super toch! Lekker wandelen, paddestoelen spotten, kastanjes zoeken, foto's maken en die heerlijke bosgeur opsnuiven... 


Zondagse taartjes, deze keer heel simpel, een wafel, wat slagroom en een royale hoeveelheid bessen. Heerlijk... en ja ongezond, maar heee je leeft maar 1 keer :). En nee dat moet je niet iedere dag zeggen.
  

Wat kregen we nog een heerlijke warme herfstige dagen! Super... ik pakte ieder zonnestraaltje mee... Stoel met de zon meeverhuizen, boek erbij en ik straal!
  

De natuur veranderd, de bloemen in de tuinen verdwijnen, de struiken veranderen van kleur en in veel struiken hangen vol met bessen... Super!


Een rondje door de stad met mijn boek en foto toestel, gaf me het gevoel dat ik weer een leven heb. Totaal anders dan hoe ik vroeger naar de stad ging, maar wowww ik kon dit weer....En die aanpassingen vond ik stiekem helemaal niet zo erg. Want hoe lekker is het om met een boek en een kop thee op een terrasje te zitten!


De slingers konden we nog een keertje ophangen! Want m'n lieverd werd 39! Heerlijk om feest te vieren, met de mensen van wie je houdt om de mensen waar je zo van houdt....

3 opmerkingen:

  1. Weer mooie foto's van een mooie, regenachtige en stormige maand. Bij ons is zoonlief op een nieuwe school begonnen en tot nu toe zo positief allemaal. Met driftbuien thuis want hij moet dingen doen die hij kan maar niet heeft geleerd om te doen op zijn vorige school. En vragen voor hulp is ook in zijn geval heel erg moeilijk, ook al is het op een ander vlak:-)
    En wat een leuke foto van jou in de zon, jammer alleen van de containers, maar ook die horen erbij!
    Fijn dat het revalideren op een andere manier doorgaat, gewoon lekker thuis. Ik heb ook veel van je geleerd, hoewel ik het niet op jouw manier moeilijk heb maar elk huis heeft zijn kruis. En besef dat ik maar 1 leven heb en ook al gaat dat niet zoals ik vroeger dacht dat het zou gaan als je getrouwd en kinderen hebt en ik gewend ben vanuit mijn jeugd. Ik moet heel veel alleen doen met de kinderen en wat ik voorheen niet deed doe ik wel, want thuiszitten op de bank kan ik wel als ik 80 ben en dat verdienen de kinderen ook niet.
    Gefeliciteerd met je oudste mannen, jij en de jongste komende maand toch?
    Fijne oktober maand toegewenst.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelezen! Wat goed om te lezen. Mooie maand geweest! Al dat fruit! En mooi boek he. Dank je wel ook voor het delen van je gevoelens! Wat een verschil met hoe het ging! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een diverse maand zo. Zo dapper hoe je omgaat met de beperking waar je tegen aanloopt. Moeilijk met een jong gezin, maar je bent hierin een voorbeeld voor je mannen. Je bent belangrijk genoeg om goed voor jezelf te zorgen. Soms kan je daardoor dingen niet die je wel graag zou willen. Je leert ze verstandig omgaan met het lichaam. Maar dat neemt niet weg dat het confronterende dagen geeft.

    Mooi die dankbaarheid en zegen te zien. Hou deze geluksmomenten vast en koester deze!

    BeantwoordenVerwijderen