19 februari 2018

DIY: stickers maken

Heerlijk vind ik het om creatief bezig te zijn. Maar ook om nieuwe dingen uit te proberen. Want tja... ik hou nou eenmaal van uitdagingen en nieuwe dingen. Dus ook op het creatieve vlak probeer ik graag wat uit. Komt gelijk nog een eigenschap om de hoek kijken, want ik ben ook nog eens eigenwijs. In dit geval letterlijk.... ik ontdek graag zelf hoe iets werkt of hoe je dingen kan maken. Vaak heb ik dan ooit een keer voorbij zien komen bij een ander hoe die iets maakte en als ik dan aan de slag ga doe ik het met de dingen die ik huis heb en op de manier die mij prettig lijkt :). Dat zeg ik... ik ben eigenwijs. 

Maar goed deze blog ging niet om een persoonlijkheidsanalyse, maar ik wilde graag delen hoe ik mijn stickers maakte ;)


Zoals ik al zei, ik heb geen idee wat de officiele manieren zijn... dit is mijn manier en die vind ik best. Wil je nou ook stickers maken? Zorg dan dat je volgende spullen in huis hebt:

- verf (acrylverf, plakaatverf, beide pikte ik van de jongens ;)...)
- stempels en inkt
- fineliner
- kwasten/bankpasje
- stickervel (te koop bij de action in rondjes en vierkantjes)


Ik wilde graag wat "rommelige" stickers met diverse kleuren en hoefde dus niet netjes te werken. 
Breng op diverse plekken op je vel stickers een druppel verf aan. In mijn geval dus in diverse kleuren. Smeer dit dun uit met een bankpasje. Voeg extra kleur toe als je niet tevreden bent met de verdeling van de kleuren. 

Laat het geheel goed drogen. 

Bestempel de stickers losjes met de stempels of beschrijf ze met de fineliner. 


Bij de pastelkleurige stickers stempelde ik netjes in de vakjes met kleine stickers zodat ik 1 afbeelding op 1 sticker heb. 



Bij de rood met gele, stempelde ik ook buiten de stickers, wat nog een compleet ander beeld geeft. Beide vind ik heel erg leuk. 


Ik haal de buitenste vorm van de stickers weg zodat alleen de stickers overblijven, zo kan je beter zien wat voor soort sticker je pakt. 


De stickers gebruik ik bij bible journaling, bij het kaarten maken en voor het sluiten van enveloppen.

3 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er gaaf uit. En wat een leuk idee. Heel fijn dat je het wilde delen. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak ze ook wel eens, heerlijk om te doen. Ik kan alleen de ronde stickers niet vinden bij de Action, dus ik doe het met de andere. Maar vind de ronde veel mooier.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen