14 maart 2018

Detoxen met thee


Detoxen? Waarom dat dan?

Detoxen is letterlijk je lichaam ontgiften. Afvalstoffen die zich ophopen in je lichaam worden afgevoerd. Deze afvalstoffen kunnen door verschillende oorzaken in je lichaam terecht komen. Denk hierbij aan uitlaatgassen, roken, alcohol, medicijnen, bewerkt voedsel, maar ook de gassen uit spuitbussen van bv je deo. Lever, nieren, darmen en andere organen hebben de functie om je lichaam te reinigen. Zij zorgen ervoor dat deze gifstoffen afgebroken worden. Alleen heeft ons lichaam het zwaarder dan vroeger. We eten steeds meer "slecht" en bewerkt voedsel, drinken uit plasticflessen, overal zijn gassen die we inademen en we drinken met z'n allen graag een glaasje van het een of ander. Deze stoffen worden steeds slechter afgebroken door je lichaam en gaan zich ophopen. Dat kan zich uiten in, snel ziek zijn, slechte huid (schilferig of juist veel puistjes), snel moe, spijsverteringsproblemen, hoofdpijn en je opgeblazen voelen. Met een detox ondersteun je je lichaam om deze stoffen beter af te breken en af te voeren. 

Hoe kan je detoxen?

Er zijn veel ingrediënten die je in je eten kan verwerken die bijvoorbeeld de werking van je lever ondersteunen. Bittere groentes zijn hier heel geschikt voor. Denk aan spruitjes, boerenkool, spinazie, witlof en rucola kan je hier goed voor gebruiken. Daarnaast zijn er ook kruiden die je lever extra stimuleren, zoals knoflook, kurkuma en gember. Citroen is ook heel goed om eens een tijdje extra te gebruiken. 

Je kan ook met een detoxkuur ontgiften, maar persoonlijk vind ik dat erg eenzijdig en geloof ik gewoon niet dat het gezond kan zijn om een paar dagen alleen maar een speciaal watertje en smoothies te drinken. 


Teatox

Ik kwam in contact met de detoxshop deze een teatox pakket aan. Een pakketje met thee die zou ontgiften. Met enige scepticisme bekeek ik hun website met al hun producten. Maar wat bleek... De teatox, bevat geen rotzooi en bestaat uit prachtige ingrediënten. Voor hun mocht ik een pakket testen en graag vertel ik jullie waarom ik dit een fijn product vind. 

De teatox bestaat zoals ik al zei uit alleen maar natuurlijke producten en bevat geen gekke stofjes. Het is gemaakt van kruiden, superfoods en verschillende soorten thee. Deze zijn allemaal gericht op om je lichaam te reinigen en als pluspunt de vetverbranding te stimuleren. 

De thee ziet er geweldig uit, zoals je misschien wel gewend bent van een verse thee en de smaak is ook heerlijk. Totaal niet vervelend om te drinken dus. 


Ik was een beetje bang dat ik alleen maar thee mocht drinken en dat je daarnaast niet of nauwelijks mocht eten. Helemaal niet waar. Het enige advies is om tijdens deze teatox (of eigenlijk altijd) goed voor jezelf te zorgen, gezond te eten, alcohol en fastfood te vermijden.

De website geeft aan dat je er ook flink mee kan afvallen, maar dit ligt natuurlijk aan de keuzes die jij maakt terwijl je het product gebruikt. Ik koos ervoor om normaal te blijven eten (want ik was al aan het lijnen) en in het weekend dronk ik toch lekker dat wijntje. Ik ben in de maand dat ik deze teatox deed toch mooi 1,5 kilo afgevallen. 

Voor mezelf was mijn grootste doel om eens goed te ontgiften. Ik slik al ruim een jaar iedere dag aardig wat medicatie. Aan mijn lichaam merk ik vooral in de vorm van vermoeid zijn en veel hoofdpijn dat er aardig wat gifstofjes opgehoopt waren. Normaal ging ik in zo'n situatie meer bittere groentes eten en verwerkte ik net wat meer kruiden in ons eten. Dit keer dus deze vorm geprobeerd en daar ben ik zeer tevreden over. 


Detoxshop

Liet mij de 30 dagen teatox testen, met voor 's ochtends en 's avonds een kopje heerlijke thee. Op de website van de detoxshop kan je nog veel meer informatie en manieren vinden om te ontgiften.

 ~deze blog ontstond in samenwerking met de detoxshop.nl~







1 opmerking:

  1. Klinkt goed en ik heb een bestelling gedaan (15 dagen ;) ).
    Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen