15 maart 2018

Meet the Blogger.... *Rianne

Naast dat ik zelf veel blogs schrijf, lees ik ook graag blogs. Ik lees het alsof ik een tijdschrift lees. Dan een recept, daarna een stukje bijbelstudie, dan weer een stukje over opvoeden enz...Heerlijk en scheelt tijdschriften kopen ;). Door de blogs heen leer je de schrijvers best goed kennen. Bij sommige blogs is dat wat minder duidelijk. Omdat ik eigenlijk altijd nieuwsgierig ben naar de mensen achter een blog, verzon ik deze "meet the blogger" gastblogronde.... Ik deed een oproep onder de bloggers die ik ken met de vraag of ze mee wilde doen. En dat wilde ze.... dus deze maand voor jullie.. 8 bloggers die zichzelf graag aan jullie voorstellen en wat meer vertellen over hun blog en bloggen. 

Rianne van Uit-liefde.blogspot.com vertelt vandaag over een stukje van haar leven en haar blog!



Wie ben je? 
Hoi, ik ben Rianne. Ik ben 28 jaar. Getrouwd met Leon. En wij zijn pleegouders van peuter Sam. 

Heb je naast bloggen nog hobby’s?
Ik heb heel veel hobby’s. Te veel interesses, maar kan er enorm van genieten. Ik hou van creatief bezig zijn (wol, stof, papier etc), tuinieren, koken en bakken en ik zing in een koor. 

Wat is je lievelingsseizoen en hoe geniet jij daarvan?
De lente. Ik kan zo genieten van de eerste zonnestralen en het eerste groen. Met de lente neemt mijn energiepeil ook vaak toe. 

Als je 5 dingen mag kiezen waarvan jij een grote smile krijgt, welke zijn dat dan?
Chocola, qualititytime met manlief, een vrolijke peuter om me heen, bloemen en een lekker baksel

Voor welke lekkernij mag je wakker gemaakt worden? (en ja uiteraard blijven we het liefst gewoon allemaal slapen ;)...)
Brownies van Rutger bakt


Je bent blogger, waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik lees heel graag blogs van anderen. Sinds ik pleegmoeder ben geniet ik erg van ‘mamablogs’. Ik vind er vaak bemoediging en inspiratie. Ik heb altijd al graag geschreven. En het voelde voor mij heel goed om een stukje verleden van mezelf op te schrijven. Dit is gepubliceerd op de blog gezinsleven.com. 
Uiteindelijk heb ik besloten om deze twee dingen te combineren en heb ik mijn eigen ‘pleegmamablog’ gemaakt. 

Welke blog is van jou? 
Uit-liefde.blogspot.com

Heb je een eigen onderwerp en waarom koos je voor dat onderwerp?
Ik heb gekozen voor een ‘pleegmama-blog’. Ik hou van openheid. Een pleegmoeder is tenslotte ook ‘gewoon moeder’, maar wel met extra taken en dimensie. Dat vind je ook terug in mijn schrijven. Mijn blog is een eerlijke kijk in mijn leven, van luchtige en praktische onderwerpen naar een schrijfsel die ik met tranen heb geschreven. 

Wanneer ben je begonnen met bloggen?
Nog maar net, sinds november.

Hoeveel tijd in de week besteed je aan je blog?
Maandagavond is mijn ‘blogavond’ en verder wanneer ik inspiratie heb. Ik schrijf eigenlijk nooit als Sam in mijn buurt is, dat lukt gewoon weg niet. Het kost me overigens wel veel meer tijd dan ik had verwacht. 

Op welke plek blog je en waarom blog je daar?
Ik heb geblogd als gastblogger voor gezinsleven.com. Ik kende Julia niet persoonlijk, maar door haar schrijven voelde ik een klik met haar. Ik heb haar via de mail benaderd. Na wat over en weer communiceren ben ik voor haar blog gaan schrijven. 

En nu schrijf ik voor mijn eigen blog. En ook dat voelt prima. 

Wat is een onderwerp waar je graag over zou willen bloggen?
Onderwerpen als ongewenste kinderloosheid, pleegzorg en opvoedproblemen zijn onderwerpen die fijn zijn om over te schrijven, maar tegelijkertijd ook heel gevoelig. Want een ander kan het zomaar heel anders ervaren dan ik dat doe. Over zulke artikelen doe ik vaak langer voordat ik ze durf te plaatsen. 
Verder hou ik van het hele praktische, zoals een recept of een DIY. 

Welk onderwerp durf je niet over te bloggen en wat houdt je dan tegen?
Ik zal Sam altijd ‘anoniem’ houden op mijn blog (en overigens op alle sociale media). Je zult hem bijvoorbeeld niet op foto’s zien. En ik zal niet alle dingen over hem opschrijven. Dit zijn afspraken waarvoor je tekent bij pleegzorg en hier houd ik me graag aan. 

Wie zou je als gastblogger nog eens willen uitnodigen op je blog?
Een andere pleegmoeder

Hoe ambitieus ben je als het op bloggen aankomt?
Niet, ik blog vooral omdat ik het leuk vind. Het is hobby en het blijft hobby. 

Waar ben je het meest trots op, op het vlak van bloggen?
Het was een beetje lef hebben om te beginnen, maar ik ben blij dat ik mijn verhaal heb opgeschreven. 

Wel eens gênante reacties gehad of boze reacties en wat doet dat met jou?
Een enkele keer. Ik heb het hier lastig mee gehad. Degene had mij verkeerd begrepen en was daarom verontwaardigd. Achteraf heb ik haar woorden ook te zwaar opgevat, want ik denk niet dat zij het zo heftig heeft bedoeld. 
Schrijven is altijd objectief. De mening of ervaring van een ander is heel persoonlijk. Daar mag je een oordeel over vormen, maar de manier waarop het je schrijft kan erg belangrijk zijn. 


________________________________

Bedankt voor je blog Rianne! Leuk om je antwoorden te lezen. Ik heb destijds je blogs bij Julia gelezen, leuk dat je nu voor jezelf begonnen bent. Succes met je blog

1 opmerking: