19 september 2018

Trainen@home

Na mijn revalidatie kocht ik voor thuis wat spullen om te kunnen trainen. Ben je nieuwsgierig wat ik kocht? Lees dan die blog nog eens. Ik had beloofd nog eens een update te schrijven. De eerste maanden na mijn revalidatie heb ik volop 2x in de week thuis getraind. Daarna begon mijn reintregratie periode en vond ik al snel een nieuwe job en niet veel later mijn huidige baan. Dat maakte dat ik minder tijd had, maar ook dat ik al zelf meer bewoog. 


Voor mijn werk nu fiets ik iedere dag 13km in totaal. Mocht ik nog ergens een boodschapje halen of een kind ergens vandaan moeten halen dan zit ik zo aan nog wat km's. Dus in dat opzicht had/heb ik geen echt cardio training meer nodig. Ook mijn andere trainingen bleken in combinatie met een leven wat meer en meer opgebouwd werd, te zwaar. In overleg met de fysio schroefde ik die naar beneden en verzonnen we een nieuw oefeningsschema. 

Dat doe ik nu een aantal maanden en dat gaat goed! Ik doe 3-4 x per week kleine oefeningen, fiets iedere dag en daarnaast probeer ik meerder keren in de week te wandelen. Dat wandelen varieert van even een blokje om tot een uur lopen. Heerlijk vind ik het. De oefeningen pas ik aan aan mijn dag en dat voelt het allerbeste. 

Nog steeds ben ik heel erg blij met mijn keuze om niet naar een sportschool te gaan en thuis te trainen. Juist doordat ik thuis ben kan ik het op ieder gewenst moment doen, de spullen die ik heb aangeschaft zijn voldoende. Daarnaast kwam ik er achter dat je ook dingen in huis kan gebruiken om te trainen. Soms train ik door de trappen meerder keren achter elkaar op en af te lopen. Of ik stap op een krukje als "opstap". Ik vind het heerlijk dat ik niet uit huis hoef, als de kinderen thuis zijn of het 's avonds laat is... Ik kan gewoon trainen! Ideaal. 

Dus mocht je willen sporten maar geen zin hebben in een sportschool, ik kan het je zeker aanraden om thuis te sporten. 

3 opmerkingen:

  1. Het kost voor mij wel veel discipline om thuis te trainen. Poosje gedaan, maar het werkt voor mij beter om juist 3-4x per week de deur uit te gaan voor een training. Zo is iedereen weer anders :-D
    Wel heel fijn dat het voor jou goed werkt zo!! En zeker met pijn is het fijn als je niet eerst de deur uit moet, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ps. Knap hoe jij leert leven/leeft met je beperkingen, en hoe open je er over bent!

      Verwijderen
  2. Ik heb thuis een roeiapparaat en wandel heel veel.
    Als ik eerst de deur uit moet en helemaal als het straks weer eerder donker is
    en koud, wordt het niet wat.

    Knap dat je zo doorzet Ilse.

    BeantwoordenVerwijderen