1 oktober 2018

Goodbye September

 September vind ik altijd een drukke maand... alles moet weer opgestart worden. Het kerkelijke seizoen begint weer, incl clubjes, maar daarnaast ook sport, ons sociale leven krijgt weer vorm, school stuurt ook de nodige brieven en uitnodigingen. Tel daar nog even 2 verjaardagen bij op en een jaarsluiting op mijn werk en dan snap je waarschijnlijk wel waarom ik het druk vind ;). 


De ochtenden zijn wat frisser, maar leveren langs het water prachtige plaatjes op! We hebben geluk gehad met het mooie weer de afgelopen weken en we hebben er ook van genoten. 


We hadden aan de andere kant van het land een verjaardag en besloten dat te combineren met een dagje uit. Daar zitten tenslotte ook musea, waar we doorgaans niet zomaar komen. Dit keer gingen we naar het Nederlands Watermuseum, een ontzettend leuk museum waar ik later graag meer over vertel!.



Ik vind herten zulke prachtige beesten.. super leuk om ze te voeren en te aaien. Dus toen we langs een hertenkamp wandelde kon ik het niet laten :) 



Woensdag ben ik altijd vrij... de heren hebben een bijzondere manier van laten zien dat ze me gemist hebben ;). Oftewel een buro vol met papieren en spullen waar ik iets mee moet. Begin 's ochtends altijd maar met het opruimen en maken van goede stapeltjes... en ik blijf hopen dat ze zelf ooit goede stapeltjes maken hahah. 



Mijn haar is steeds langer aan het worden en kan het nu ook vlechten... en als ik dat doe met nat haar heb ik de volgende ochtend heel veel krullen/slagen in mijn haar. Ik vind het echt super leuk en doe het dus ook geregeld. 



Deze ongeduld, heeft geen geduld om te wachten op zijn maaltje... en loopt tijdens het koken altijd ontzettend in de weg... 


Opa's en oma's allemaal op vakantie en  mama een extra woensdag werken? Tja... oplossing was er snel volgens mijn mannetjes. We komen wel naar je werk hoor mam. Wat was dat gezellig. Na een flink bord poffertjes, deden ze hun huiswerk, speelde spelletjes, deelde koffie uit aan de heren en lazen hun boeken. Gelukkig ging het goed en kan het vast nog wel eens in bv een vakantie.  



Wij testte de groentefinish van Verstegen. Goed van smaak, maar niet de onze. Wel altijd super leuk om dingen te kunnen proberen via de foodybox van Kroon op het Werk. 


Avondwandelingetjes... ik hou ervan... met die prachtige kleuren in de lucht! 


Zondagmiddagen zijn zo  lekker... spelletjes spelen en borrelen! Beter wordt het niet, je zou bijna wensen dat dat iedere dag kon... maar denk dat dat ook gaat vervelen en de weegschaal zal dan ook wel gaan protesteren... Dus houden we het graag bijzonder op de zondag :).



September is voor ons ook altijd de maand waarin we onze tuin snoeien en lekker klaar maken voor het najaar. Voor mij is het te zwaar, maar de jongens helpen graag. Hans doet het stukje bij beetje en zo is onze tuin vaak voor de verjaardagen van ons aan kant. 



Met vrienden gingen we naar de Bataviawerf in Lelystad, helaas viel dat een beetje tegen. Doordat er een bruiloft was, waren er geen vrijwilligers beschikbaar voor een rondleiding en ook waren er op de werf geen vrijwilligers te zien... Jammer, want onze kids hadden ook graag willen leren wat de touwslager deed, de zeilenmaker, enz... We gingen ook nog het Bataviamuseum in, bezochten het schip en shopte nog wat schoenen in Bataviastad.... dus verveeld hebben we ons niet ;).



Onze heren zijn groot fan van Rend Collective en dat hebben ze niet van vreemden, want wij zijn dol op hun muziek. Toen we hoorde dat ze naar Nederland kwamen, besloten we kaartjes te kopen en het plannetje ging nog verder. We bestelde er 4... en namen onze mannen mee naar hun eerste concert. Op een donderdagavond naar Veenendaal en op het tijdstip dat normaal het licht thuis uit gaat... ging nu het licht ook uit... maar dan voor de start van het concert. Wat hebben we genoten. Geweldige muziek, een prachtig feest en 2 blijde mannekes... Voor mij is zoiets erg heftig en heb ik echt nog een paar dagen flink last van, maar dit was het zo waard. We zijn super blij dat we dit gedaan hebben als gezin. 


Manlief moest naar de Makro voor zijn werk, of ik mee wilde? Nou dat wilde ik wel, altijd leuk! We kochten slagroom (want die is altijd zo lekker), een nieuwe theepot, olijven, thee en veel bier... hahaha, dat bleek flink afgeprijsd te zijn en nog heel lang houdbaar. Dus dat mocht ook mee. 


Ik ben bezig met mijn WIA aanvraag, het hele UWV circus er om heen vond ik heftig en zag ik tegen op. Tot ik op een dag een telefoontje kreeg van een aller aardigste meneer van het UWV, die juist heel erg positief was. Ik werd overladen met complimenten voor het feit dat ik zelfstandig een nieuwe job gevonden had, want dat schijnt niet zoveel voor te komen. Door mijn instelling en de instelling van mijn nieuwe werkgever, kan de keuring waarschijnlijk verkort worden en zal het hopelijk snel duidelijk zijn. Deze positieve ervaring maakte dat er een last van mijn schouders af getild werd en dat maakte me heel erg blij... en deed een rondedansje om het te vieren ;).


Die eigenwijze kat ook... kinderen speelde mikado... maar dat is best lastig met een kat die steeds mee wil doen ;).


Onze kinderen hadden een spelmiddag van de kerk, manlief snoeide de tuin en ik? Ik was moe en lag vooral op de bank. We gingen even een paar boodschapjes halen en besloten spontaan een taartje te eten bij Vila Augustus...Maakt zo'n dag een stuk leuker en fijner.


Peren vinden we allemaal lekker. We gingen naar van Os om appels en dus ook peren te kopen. We namen ook eieren, aardappels en uien mee. Mocht je in de buurt zijn of in de buurt wonen, ga er eens appels kopen. Ze zijn lekkerder, goedkoper en je steunt een lokale ondernemer.



Ineens had ik zin om de kledingkasten van de kinderen uit te zoeken. Zulke zin moet je niet over laten gaan en dus zochten we de kasten uit. Alles passen en keuren. Kapot of vies? Naar de prullenbak. Te klein? In je broers kast of naar de kringloop. Al jaren krijgen we van vrienden kleren, die de jongens ook geweldig vinden, dat maakt dat we eigenlijk nooit kleren hoeven te kopen. Altijd super blij ermee... want scheelt toch aardig wat. 


Op de tuin van mijn schoonouders werden de pompoenen geoogst, of ik ook wilde!? Jazeker.... deze prachtige exemplaren liggen ondertussen in de schuur.


We hadden een jarige in huis... Onze oudste werd 11 jaar.




Jarigen in huis, dat betekend bakken! Heel leuk om weer te kunnen doen, zeker nadat het meerder jaren niet van zelfsprekend was!


We vierde onze 4 verjaardagen in 1 keer, kinderfeestjes vieren we op een later tijdstip. Maar om de oudste z'n dag toch wat bijzonderder te maken, nam hij 2 vrienden mee naar huis. Mijn schoonfamilie kwam ook een taartje eten. 's Avonds aten we pizza met z'n allen en sloten we de dag leuk af. 


Omdat we heel wat te vieren hebben in september kon ik al snel weer de keuken in duiken :)



Ik kreeg van Royal Jongbloed de nieuwste notitiebijbel. Deze mag ik testen en uiteraard breng ik jullie daar binnenkort ook van op de hoogte!


De action had weer een hoop leuke spulletjes voor mijn bezigheden dus die mochten gezellig mee naar huis. Fijn om mijn karretje en kastje steeds meer te vullen met spulletjes die ik zo graag gebruik. En dat tegen leuke prijsjes.


We vierde onze 4 verjaardagen op 1 zaterdag in september. Groot feest. Ik wilde graag zelf taarten bakken, omdat ik dat zo enorm leuk vind. Dat lukte goed en ik genoot er van. Voor de visite kwam ging ik snel nog even plat, want zo'n dag is best een aanslag op m'n lichaam. 


Volg je me op instagram? Dan heb je het waarschijnlijk wel mee gekregen. Ik heb daar mijn naam aangepast. Omdat ik hem niet echt passen meer vond... Ik koos voor life_by_ilse  omdat dat ik wat ik graag deel... mijn leven! Volg je me nog niet? Je bent welkom me daar live te volgen en veel meer te zien dan hier. 


Weken geleden deed ik een bestelling bij aliexpress en dat komt steeds in plukjes binnen. Super leuk! Met deze stencils ben ik super blij! Nu de rest nog afwachten ;)


De jongens zijn al het hele jaar aan het sparen voor een spelcomputer. We zijn zo trots op ze.Omdat we zelf eigenlijk geen kadoos wisten voor hun verjaardagen besloten we opa's en oma's, ooms en tantes op te trommelen en kochten hem met z'n allen voor hun verjaardag. Ze kregen de Nintendo Switch. Voor hun verjaardagen kregen ze van andere visite nog geld.... Met al het gespaarde geld konden ze ineens al gelijk leuke games kopen. Zo leuk dat ze er zo blij mee zijn en door hun spaargedrag ook gelijk wat konden aanschaffen wat er bij hoort. 


Mijn ouders brachten deze prachtige streng met verse knoflook mee van hun vakantie in Zuid Frankrijk. Heerlijk!





Manlief werd 40 en dat moest gevierd worden. Taart voor op kantoor, ontbijt met sterretjes in de vorm van 40... 's Avonds gingen we samen uiteten en aten we onze vingers bijna op bij het lekkers ;).



Op mijn werk hebben we in september sluiting van het boekjaar. We hebben een enorm magazijn en een flinke winkel. Dat moet allemaal geteld worden en verwerkt worden zodat de voorraden weer kloppen en de accountants hun werk kunnen komen doen. Voor mij betekende dat ook aardig wat administratieve rompslomp vooraf. Op vrijdagavond aten we op de zaak. En als je alleen met mannen werkt, duurt het niet lang of je krijgt ook een biertje in je handen gedrukt ;). Daarna begon het tellen, heel de avond telden we door en ik was tegen middernacht pas klaar met werken. Gelukkig kon ik dit aangepast doen, we werken in teams en ik mocht zitten en noteren terwijl mijn collega alles telde in "ons" pad. De zaterdag erna was ik op tijd weer op kantoor om alles in te voeren in het systeem... Gelukkig was ik vroeg klaar en kon ik in de rust stand. 
  

Wat ik ook erg letterlijk nam... door 's middags een dutje te doen en bij te tanken.

Maar wat ontzettend gaaf dat zoiets eenmaligs gewoon weer kan! Door goed op mijn grenzen te letten en thuis er rekening mee te houden. Afgelopen week werkte ik goed 33u en ik had weinig tot geen extra pijn afgelopen weekend. Wel voel ik heel goed dat ik veel gewerkt heb en anders dan normaal. Dat uit zich vooral in vermoedheid. Maar dit is iets om enorm dankbaar voor te zijn.Want vorig jaar rond deze tijd was ik nog aan het revalideren en werkte ik 1 uurtje in de week. Ongelooflijk om te zien waar ik nu sta! 

6 opmerkingen:

  1. Heel wat te lezen, heel wat beleeft.

    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rend Collective Veenendaal.. daar waren wij ook:)!! (samen met vrienden waar we een bandje mee hebben)
    Wat een prachtige liedjes en teksten joh.. zo genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Was je als gast of stonden jullie in het voorprogramma? Voor de kinderen is het een geweldige ervaring.

      Verwijderen
    2. Nee hoor, wij kwamen gewoon om te genieten en te luisteren. De zitplaatsen waren al op, dus wij stonden (helemaal vooraan, links). Overigens vond ik het voorprogramma van Hanne de Vries ook mooi!

      Verwijderen
  3. Ps: Dat was vast een grootse belevenis voor je boys.. zo laat en zo ver en zo groot en zoveel geluid;)

    BeantwoordenVerwijderen