6 februari 2013

Lauw-warme salade met champignons en een gepocheerd ei

In de zomer eet ik graag salades, maar in de winter zijn ze mij te koud.  Maar gelukkig kan je ook warme ingredienten door een salade doen, waardoor hij lauw word. Ik at hem als lunch maar als je het portie een stuk kleiner maakt kan je hem ook serveren als voorgerecht. 
Eet je volgens GOK? Laat dan het brood weg of eet het met brood in je KH-uurtje

Recept Lauw-warme salade met champignons en een gepocheerd ei
1 persoon (lunch)

Sla (hoeveel jezelf wilt)
4 champignons
1 sjalotje (of kleine ui)
4 olijven
Schepje pijnboompitten
1-2 sneden brood
2 plakjes ontbijtspek
1 ei
Olie
Peper en zout

Was en snijd de sla.
Verdeel deze over het bord.
Breng een pan aan de kook, om het ei te kunnen pocheren.
Bak de plakjes ontbijtspek krokant in een pan zonder olie.
Rooster de pijnboompitjes. (Ik gebruik steeds dezelfde pan, die ik tussen door even schoonveeg met een keukenpapiertje)
Snijd de champignons in plakjes, de ui in ringen en de olijven in ringetjes.
Verhit wat olie in een pannetje en bak hierin de champignons, ui en olijven. 
Maak het op smaak met peper en zout en hou het warm tot het ei ook klaar is.
Pocheer het ei in ongeveer 4 minuten, klik hier voor de bereidingswijze van een gepocheerd ei.
Meng de champignonmix met de sla, leg de ontbijtspek en het brood erbij. 
Als laatste leg je het ei erop.

Eet smakelijk!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten