8 juli 2013

Souvenirs



Als we op vakantie gaan genieten we altijd volop. Ook eten we graag in het buitenland, om te ontdekken wat zij daar eten. Vooral gebak en brood hebben mijn voorkeur om te proeven. Heerlijk... kan er zo van genieten. 
We zijn geen mensen die erg hechten aan souvenirs, maar ik vind het wel altijd leuk om dingen van de vakantie mee naar huis te nemen. Als herinnering, als aandenken... Het zal jullie misschien niet verbazen dat ik vooral dingen meeneem die met koken en eten te maken hebben. Zo namen we afgelopen jaar een paar lekkere flessen rose wijn mee. In de supermarkten zijn ze me nog al eens kwijt en ben ik terug te vinden in het schap voor bakproducten. Vorig jaar in Duitsland kon ik mijn hart ophalen, een echt bakland... mmmm zoveel keus in allerlei lekkers. We kwamen dus ook terug met een tas vol lekkere dingen. 
Deze mix voor een Krumeltorte was ik eigenlijk een beetje vergeten en kwam ik achterin de kast tegen. We vonden het wel een leuke voorbereiding voor komende vakantie... zo komen we alvast een beetje in de Duitse stemming ;).
Het was een heerlijke taart en ik ga eens zelf proberen of ik deze ook zonder mix kan maken. Gewoon met de Nederlandse producten.
Mijn tip voor jullie neem eens een bakmix mee of iets anders lekkers wat je thuis nog kunt maken...


Ik heb nu al zin om te snuffelen in de supermarkten daar... wat zal ik dit jaar meenemen??
Wat nemen jullie mee als souvenirs?
Kunnen jullie ook zo genieten van het eten op vakantie?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn ogen uitgekeken in Zwitserland. Veel meer biologische producten! Wat ik meebracht? Veel amandelmeel, was daar veel goedkoper. Olijfolie, koekjes, chocola, koffiemelk, apfelschorle (appelsap met bubbels), slakruiden (zonder e-nummers) en manlief kocht als klap op de vuurpijl 12 flessen wijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem idd ook altijd amandelmeel en noten mee!
      Maar wat een geweldige souvenirs!
      Leuk om te lezen, dat er meer zo zijn ;)

      Verwijderen
  2. inderdaad de produkten van Rüf of dr. Oetker, zo n geweldig assortiment in Duitsland. Weet iemand of dit in Nederland ook te koop is?

    BeantwoordenVerwijderen