22 september 2014

Augurken inmaken

Onze augurkenplanten groeiden goed en zaten vol bloemen en niet veel later dus ook vol met augurken....


Maar eens opzoek naar een recept om deze in te maken.
Dat vond ik hier.

Inmaakkruiden kocht ik van Silvo. 
Zelfmaken is vast goedkoper, maar ik vond deze optie om het eerst eens uit te proberen fijner...


Na een pekelbadje van 24 uur sorteerde ik de augurken op de verschillende grootte.


De grote sneed ik in kwarten en
ik deed alles in de schone potten...


Daarbij gingen de kruiden



De azijn bracht ik met de suiker aan de kook en dit ging ook in de potten erbij.
Snel de deksels dicht en op z'n kop...
Nu nog minimaal 2 maanden wachten tot ze te testen zijn...




Ik kan jullie dus nog niet vertellen hoe het smaakt...
want daar wacht ik nog op ;)
Ik hou jullie op de hoogte...

4 opmerkingen:

  1. Spannend projectje. Leuk!

    http://keepcalmyesreadbooks.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow dit smaakt vast lekker. Ziet er goed uit! Ik ben dol op augurken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal vast lekker zijn, als je daar van houdt, maar ik haak hier af hoor, hou niet van augurken in zuur...
    Maar wel jammer want zo op de plaatjes ziet het er heel mooi uit allemaal...
    Ik wens je een fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk project. Helaas waren onze augurkenplanten opgegeten.. Volgend jaar beter, hoop ik :-)
    Ben benieuw, hou ons op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen