25 september 2014

Kruidcake

Al vaak maakte ik deze kruidkoek of is het een cake..
Nou ja hij was in ieder geval heerlijk
en ga hem zeker nog eens maken.

Het originele recept komt van 
het blog van Williene: Smakelijck

Een blog vol met verantwoorde recepten.

Ik speelde wel een beetje met de ingrediënten.
Het recept ga ik verder niet beschrijven, want ik heb het recept van Smakelijck gevolgd.

Dit veranderde ik aan de ingrediënten:
250 gram volkorenmeel
50 gram tarwe bloem
50 gram oerzoet en 75 gram bruine suiker 
(de palmsuiker was op en de oerzoet ook bijna... dus vandaar aangevuld met bruine suiker)
ik nam karnemelk
daarnaast voegde ik nog wat gedroogde vruchten toe: 
een handje rozijnen
en 7 klein geknipte gedroogde pruimen
en een handje hazelnoten





We aten een lekker stukje bij het maken van deze mega puzzel van 500 stukjes....
mmm ouderwets genieten

Lijkt me trouwens ook erg lekker om mee te geven in de broodtrommels...
misschien gelijk een idee voor jullie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten