20 november 2014

Bramen-Wodka

Ik had een tijd geleden al een recept gelezen om zelf bramen wodka te maken...
in de vriezer heb ik genoeg bramen liggen...
in de kast staan vele flessen gekregen wodka...
...1+1=...
juist!


Dat ben ik gaan maken...op een miezerige herfstdag... met 1 ziek jongetje en 1 vrij jongetje op de bank hangend...

Het recept is heel simpel.
Je hebt veel geduld nodig, maar veel werk is het zeker weten niet...

Recept Bramen-Wodka
1 fles

500 ml witte neutrale wodka
250 gram bramen
125 gram bruine suiker
halve vanille peul

Ik heb de wodka in 2 potten gemaakt omdat ik niet 1 pot had die groot genoeg was voor deze inhoud. Heb je die wel dan maak je het in 1 pot of fles met wijde opening.

Was de bramen goed.
Zorg ervoor de pot of fles goed schoon in.
Doe de bramen in de pot, daarbij gaat de suiker en de vanille peul.




Giet dan de wodka erbij.


Deksel dicht draaien en goed schudden.
Dit zet je voor 6 weken weg op een donkere plek op kamertemperatuur, zet het wel zo weg dat je iedere dag even kan schudden. Dan kan de suiker goed oplossen en de smaken trekken dan helemaal goed in!



Na 6 weken, kneus je de bramen met een vork (zonder staafmixer) en laat je de pot nog een week staan.
Na die week, ga je wodka zeven.



Giet de wodka in een schone fles...
... en drink hem lekker koud!



Hier werd hij goed gekeurd :)

Proost!
Onder de 18 geen alcohol he ;)... en geniet, maar drink met mate

Geen opmerkingen:

Een reactie posten