4 november 2014

Pruimen-Muesli-Reep

Al tijden zit ik te kijken naar van die home made dadel- of mueslirepen...
Maar iedere keer kwam het er niet van.

Tot ik het ineens deed :)
ik combineerde verschillende recepten en 
voegde toe waarvan ik dacht dat het lekker zou zijn.

Recept Pruimen-Muesli-Reep
trommel vol

250 gram gedroogde pruimen
25 ml verse sinaasappelsap
25 gram hazelnoten
25 gram walnoten
50 gram amandelen
75 gram gedroogde abrikozen
75 gram rozijnen
75 gram havermout + extra

Snijd of knip (ja dat gaat heel makkelijk) de pruimen in grove stukken.
Doe de sinaasappelsap en de pruimen in een keukenmachine en maal ze tot een plakkerige massa. Is het nog te stug voeg dan nog een klein beetje sinaasappelsap toe. 


Knip de abrikozen in hele kleine stukjes, doe dit bij de pruimenmassa.
Hak de noten en doe dit ook bij de pruimenmassa.
Voeg dan de rozijnen en de havermout toe.
Meng dit alles goed door elkaar, mocht het te nat blijven voeg dan nog wat havermout toe.


Leg een vel bakpapier in een cakevorm.
Verdeel hierin de pruimen muesli mix.
Druk het met de achterkant van een lepel goed stevig aan, zodat het echt 1 koek wordt.
Ik heb op de bovenkant nog wat havermout verdeel, hij bleef zo plakkerig...
Dek de cakevorm af en laat hem 3-4 uur drogen.


Snijd de koek in ongeveer 20 blokjes.
Bewaar ze in de koelkast, daar zijn ze zeker 2 weken goed te houden.

De jongens vinden het heerlijk om mee te nemen in hun brooddoos... en daar ben ik weer blij mee... want het zijn reuze gezonde repen!

2 opmerkingen:

  1. Wat een lekker recept!eindelijk eens repen zonder al die gekke zaden ;)

    BeantwoordenVerwijderen