12 januari 2015

Zomerse winter....

Nee nu heb ik het niet over de temperaturen, 
maar over wat er uit mijn keukentje komt...

Met het idee daar smoothies van te maken in de winter.

En zo gebeurd het!
In de winter mis ik altijd het ruime zomerse fruit assortiment...
Natuurlijk kan ik aardbeien kopen in de winter, peperduur en niet lekker.
Maar door m'n actie afgelopen zomer, genieten we nu van lekker fruit.

Als ik een smoothie maak, haal ik het fruit naar keuze uit de vriezer en laat het even ontdooien.
In de blender en lekker genieten van die zomerse smaken in hartje winter....
Dat doet stiekem al een beetje verlangen naar nieuwe aardbeitjes van eigen grond.

Op onderstaande foto, zie je sinaasappelsap, mandarijnensap, aardbeien, bramen, banaan en chiazaad....even blenderen en dan heb je alle vitamines voor een dag in een glas en nog eens superlekker ook!

Ik weet in ieder geval zeker, volgend jaar ga ik nog meer fruit invriezen om dan ook in de winter ervan te kunnen genieten... nu nog plek in de vriezer ;)


2 opmerkingen:

  1. Deze ziet er heerlijk en super gezond uit. Wat een slimme actie om vers zomerfruit in te vriezen... wat zal dat lekker smaken zeg.
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer je dol bent op smoothies is het een goed idee om het zomerfruit in te vriezen uit eigen tuin of wanneer er volop aanbod is in de winkel.
    Wanneer je een slechte fruit eter bent is het wellicht gemakkelijker om de nodige vitamines via fruitmixdrankje binnen te krijgen.
    Mijn kleindochter heeft in de vroege ochtend voordat ze naar school gaat moeite om ontbijtje naar binnen te krijgen,dan bied een mix van yoghurt en wat fruit uitkomst.
    Nou hoef ik in de winter niet kost wat kost aardbeien of andere soorten van zomerfruit te eten.
    Genoeg ander (tropisch)fruit te koop waar ik in de winter graag mijn tanden in zet, omdat ik graag zie wat ik eet en banaan wil proeven wanneer ik banaan eet en zo heb ik dat met alle soorten van fruit.
    Ben niet bang dat ik vitamine tekort kom want er is hier dagelijks vers fruit en groenten in een variatie aan kleuren waar ik uit kan kiezen.

    Zal een dezer dagen eens om me heen kijken waar de lekkere dikke sinaasappels uit Crete te koop aangeboden worden,wanneer ik er aan denk beginnen mijn speekselklieren al te werken.

    Fijne dag en laat de smoothies je smaken!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen