31 maart 2016

Goodbye... Maart

Bye March:

De laatste dag van de maand alweer...
Officieel begon de lente afgelopen maand,
het weer sloeg ook meer en meer om....

Ik begon de maand met een weekje vrij.
Die viel helaas niet samen met die van de kinderen, maar gelukkig waren ze nog een paar daagjes vrij ivm een verhuizing van school. Matthijs werd ook nog ziek, maar dat mocht mijn pret niet drukken. Wat een genot, een week vrij, even geen werk... plannen had ik genoeg...



Helaas viel het weer een beetje tegen in combinatie met een zieke, maar ik heb de week goed benut. Heb heel veel kunnen koken en bakken voor mijn blog (en gewoon om zelf op te eten), lezen deed ik ook veel, foto's maken ging niet, knutselen heb ik ook volop gedaan... Ik heb genoten...

Ook gingen we naar het strand aan het begin van de maand, steenkoud maar zonnig en de jongens wilde zo graag graven... Geen probleem wij verhuisde van een winderige bankje naar een windstille vol in de zon plek op het terras van een strandtent... 









Wat zijn de jongens dol op spelletjes... het begint een zondagse traditie te worden. We eten een broodje en doen gelijk een spelletje. Hotel werd bij oma van zolder gepikt en is grote favoriet op het moment!



Weekmenu's werden saaier... door gebrek aan inspiratie en het einde van een seizoen... oh wat verlang ik naar verse sla en boontjes... Maar ze werden door de drukte soms ook wat lastiger te plannen, clubjes, sport, vergaderingen, feestjes, feestdagen.... soms best lastig om dan iedere dag een pot op tafel te krijgen die iedereen lust en evt op te warmen is voor een laatkomer. 



We vierde op 14 maart de lente met een ijsje in de zon en wat was die al lekker warm... 


En tja....het lente gevoel doet gekke dingen met je ;)



We gingen ook van start in de moestuin... 


Voor de verjaardag als juf zette ik een zeerover af op school :)


We vierde als gezin Goede Vrijdag en Pasen... wat een fijne tijd en goed om zo met elkaar op te trekken!.. Het is een traditie aan het worden dat we ieder jaar elkaars voeten wassen en daarna als gezin het Avondmaal vieren, zoals ook Jezus deed... Ook keken we de Passion.. 



De zaterdag voor Pasen was voor mij een hele drukke, maar erg leuke dag op mijn werk... 


Des te rustiger plande we eerste Paasdag... Heerlijk als gezin... wat spelletjes, hapjes en elkaar... Meer hadden we niet nodig...


Met mijn heup en bil gaat het eindelijk wat beter en mocht zowaar een week extra wegblijven... Ik ben er nog niet, maar het gaat de goede kant op! Naar de kerk gaan gaat nog, want dat is echt nog even te lang en te hard zitten. Maar vooruit het gaat vooruit! Ondertussen leef ik me thuis uit met biblejournaling... 


Ook het wandelen kan ik weer wat oppakken. 


Ook draaide we hier een heuse PowerPoint Presentatie voor Thomas in elkaar... Hij moet binnenkort zijn eerste spreekbeurt houden, incl PowerPoint Presentatie... Ik vind het nogal wat... maar hij vind het de normaalste zaak van de wereld :)


Hoe is jullie maand geweest?

2 opmerkingen:

  1. Fijne maand is het geweest zo te lezen. Hier ook, geen verplichtingen met Pasen. Onze eigen dingetjes doen, zoals spelletjes doen en knutselen.
    Hahaha, die foto van jou op het klimtoestel, deed ik vorig jaar ook eens. Oef, word daar toch echt te oud voor, last van de buik.
    En ja, PowerPoint, leuk programma, maar het moet er al jong in bij de kinderen. Zoon had dat vorig jaar ook al in groep 4 met een schoolgenootje uit groep 6, samen werken aan een boekbespreking in PP. De computer word er met de paplepel in gegoten, groep 1 zitten ze er al achter.
    En hopelijk in April weer een fijne maand, met mooi weer dagen.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien heb je een heel fijne, volle maand gehad. Leuk om dat zo aan je foto's te kunnen zien. En nu op naar april, de maand waarin de lente hopelijk lekker gaat doorzetten.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen