24 augustus 2016

Goodbye... Juli


Deze keer neem ik jullie nog even mee terug naar de maand juli. Deze maand begon onze schoolvakantie en deden we heel veel leuke dingen...

...we vierde de eerste echte zomerdag met vers schepijs... heerlijk zeg!


Vlak voor de zomervakantie ging ik met een vriendin thee drinken met zicht op Dordt.... Heerlijk even bijkletsen voor de vakantie begon...



 Deze maand was een maand vol leuke dingen en we hebben veel leuks gedaan met vrienden samen. Zeker nu de kinderen ouder worden wordt dat steeds makkelijker! Een van de weekenden kwamen er vrienden logeren. Ik bakte zelf pizza's en die verdwenen als sneeuw voor de zon :).



In de vakantie is het vaste prik en logeren de jongens bij elkaar.... Eerst Matthijs een week bij Thomas en toen nog een week andersom... De laatste week voor we op vakantie gingen, sliepen ze op hun eigen kamers, zodat we konden gaan voorbereiden en spullen klaarleggen. 



We vulde onze koelkast met lekker vakantieeten :)... Zie je de cola, de kant en klare gehaktballetjes, de salade... Dus wees niet bang... wij maken het ons lekker makkelijk en kopen dan gerust kant en klare dingen. 



Vlak voor de vakantie kreeg ik de foodybox geleverd, vol met lekkere en nieuwe producten.. Binnenkort komen er wat recepten online!



Ook vlak voor de vakantie deden de jongens judo examen. Ja jullie lezen het goed... jongens... Matthijs is na het afzwemmen voor zijn A ook op judo gegaan en vind het helemaal geweldig. Thomas heeft weer een andere kleur slip en Matthijs is ook al een beetje vooruit gegaan.. 



Ik wandelde er lustig op los! Heerlijk om 's avonds in de zon nog even te wandelen.. of terwijl de zon onder gaat. 


We hebben juli veel gereden, naar vrienden, dagjes uit, nog meer dagjes uit en veel gezelligheid... 


Onderweg kan ik dan altijd erg genieten van de luchten... en kan het niet laten om dan wat foto's te maken :)



Ik ging ook geregeld op fotopad.. Heerlijk even een blokje om met onze camera! Het is echt iets waar ik energie van krijg en waar ik me eigenlijk wel verder in zou willen ontwikkelen... maar ja waar haal ik de tijd vandaan...  ;)




Omdat het weer een beetje tegenviel speelde we lekker veel spelletjes binnen. Geen straf maar het gemis naar het mooie zonnetje is er nog steeds ...


Bij vakantie horen poffertjes :)



Eindelijk! Eindelijk waren die 5 kilo eraf!! ... Zo blij ik was nam ik gelijk een foto.. ;). 6 kilo kwijt en later ging er nog 1,5 kilo vanaf. Heerlijk om te merken dat ik het nog kan en dat ik het weer kwijt ben. Kleren zitten net weer wat lekkerder. Dus dames... zijn jullie aan het lijnen... hou vol! Je kan het.... Je geduld en harde werken worden uiteindelijk beloond!



We gingen ook een weekend met vrienden naar het Archeon. Deze zit sinds 1 juli ook bij de Musuemjaarkaart aangesloten en dat vonden wij super leuk! Dus bij deze de tip om er eens heen te gaan... echt een super leuk "park/museum"... 



Ik kreeg een geweldige bos bloemen :)


In juli kochten we een nieuw fototoestel en wat ben ik er blij mee :). Veel meer mogelijkheden en betere kwaliteit... 



Spontaan ging ik 's avonds met de jongens na het eten tot zonsondergang nog zwemmen... Heerlijk om even af te koelen tijdens deze hitte en te spelen en zwemmen in het koude water.. 


We hadden vrijkaarten voor diergaarde Blijdorp. De openingstijden waren voor deze actie ook aangepast.. we konden van 3 tot 10 naar binnen. Ik leende een auto en ging eerder met de jongens Hans sloot zich na zijn werk bij ons aan. We aten daar wat en hadden een geweldige avond! En gelijk een leuke mogelijkheid om met onze nieuwe camera aan de slag te gaan.. 





Het bleef feest... want we gingen de dag erna naar de bioscoop... Ice Age 5 gingen we heen en wat is hij leuk... De jongens konden hun lachen niet inhouden en lachte aanstekelijk hardop in de zaal :)... Heerlijk om zo tijdens de vakantie periode meer van zulke dingen te kunnen doen en meer tijd te hebben voor het gezin.... 



Daarna begonnen de voorbereidingen voor onze vakantie...
De route werd bepaald en op een ANWB kaart uitgetekend... altijd handig als de tom-tom uitvalt of je twijfelt... Zo zie je in 1 oogopslag welke snelwegen je nodig hebt..  (bedankt mam voor de tip)


Ook voor de jongens maakte ik een routekaart... zo kunnen ze plaats voor plaats afstrepen waardoor ze enigszins kunnen inschatten hoe lang het nog rijden is


De stapeltjes kleren verzamelde zich ook op de tafels en buro's in de kamers... 


De laatste dagen voor de vakantie moesten we nog werken, maar gingen de kinderen spontaan logeren bij opa's en oma's... Dus wij konden lekker ons ding doen thuis en alles schoonmaken, wassen en inpakken... En lekker uiteten.. want kindvrije avonden moet je vieren :)

Gingen jullie al op vakantie in juli? Leuke dingen gedaan? 















4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's maak je! En die maand juli was echt genieten, plezier straalt er van af.
    Bij ons zijn ze ook gek op spelletjes spelen; welk spel speelden jullie op de foto? Ziet er leuk uit, wie weet ook iets voor ons.

    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carolien! Ik vind het ook heerlijk om foto's te maken. En idd we hebben veel plezier gemaakt in Juli. Het spel wat we speelden is Hotel. Erg leuk ;) Groetjes Ilse

      Verwijderen
  2. Men ik vind dit al een luxe laat staan jullie vervolg van de 'echte' vakantie. Heerlijk hoor als je zo kunt genieten en kunt gaan en staan waar je wilt. Wij doen het,als we geluk hebben, met 1 weekend/week per jaar. Als ik dit dan allemaal lees en vraag ik me weleens af of we onze kids niets tekort doen. Maar ik geniet mee van je foto's en verhalen! Heel mooi. Groet uit O-A

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die staat sinds vandaag ook online ;)... Leuk dat je meeleest!

      Verwijderen