13 september 2017

Vakantie terugblik ~ Hannah

Vakantie verhalen zijn leuk... in deze serie geef ik jullie dmv diverse gastbloggers een mogelijkheid om mee te lezen over hun vakantie... Vandaag neemt Hannah ons mee op haar roadtrip door Amerika! Hannah heeft geen blog, maar leest mee op die van mij... Super leuk dat ze mee wilde werken aan deze serie!


Hoe was je vakantie?
Dit is altijd de vraag die je krijgt als je weer veilig thuis mag komen.;-) En ik kan wel zeggen fantastisch, geweldig, mooi, leuk, indrukwekkend, want dat was het allemaal, maar het gevoel wat ik heb na onze vakantie kan ik niet omschrijven. Je moet er zijn geweest om dat te begrijpen. Het is bijzonder dat we deze reis samen hebben mogen beleven.

Waar zijn jullie geweest?
We zijn in vier staten van de USA geweest: Californë, Utah, Arizona en Nevada. We vlogen via San Fransisco en hebben met onze huurauto van hotel naar hotel gereden. In Las Vegas en Los Angeles sliepen we twee nachten, in San Fransisco drie en in de andere hotels bleven we één nacht. We hadden de reis geboekt via een reisbureau om onszelf veel rompslomp en tijd te besparen en we een vangnet hadden mocht er iets mis gaan.

Hoe was het weer?
We hebben één dag regen gehad, voor de rest alleen de zon gezien. Zoals je kan verwachten in de VS.;-) Wel veel temperatuurverschillen gehad, soms ook op dezelfde dag omdat de klimaten heel divers zijn.

Wat was het allerleukste wat je beleefde?
Dit hebben we onszelf ook al een aantal keer afgevraagd maar de hele reis was fantastisch. Als ik dan toch iets moet noemen dan is dat Beverly Hills en Las Vegas.
De wijk rond Rodeo Drive (de duurste winkelstraat van Amerika) was fijn om in rond te lopen. Het voelde veilig want er was heel veel beveiliging, schoon en er heerste een gezellige sfeer.
Ook Las Vegas was leuk. Je moet de sfeer daar in het echt proeven om dat te begrijpen. Las Vegas wordt vaak afgestempeld als ‘de gokstad’ (en dat is het ook zeker) maar het heeft veel meer te bieden! Downtown en de hele Strip vol met hotels en attracties was gezellig en ook weer een moment die we aan onze ervaringen toevoegden.
Wat ook erg leuk was, was dat we zomaar onderweg stopten bij een kraampje langs de weg, waar indianen zelfgemaakte spullen verkochten. Ze vertelden ook wat over de achtergrond en we kregen een kaartje mee waar de naam op stond van degene die de souvenir had gemaakt. Zo kocht ik sieraden van echt turquoise en mijn man een tomahawk.

En was er misschien ook iets niet leuk?
We hadden graag nog kunnen wandelen in de Bryce Canyon maar helaas ging het toen hard regenen. En de terugreis was niet fijn. Alleen daardoor zou ik al niet meer voor zo’n lange afstand in het vliegtuig stappen. We hadden veel en zware turbulentie en waren blij toen we weer vaste grond onder onze voeten voelden.

Ik vind vakantie altijd bij uitstek geschikt om als gezin/stel weer te “resetten”... weer compleet de focus op elkaar en even geen stoorzenders van buitenaf. Beleven jullie dat ook met vakantie en hoe geven jullie dat vorm?
Ja absoluut. We hebben allebei drukke banen en mijn man studeert ook. We hebben net een extra drukke tijd achter de drug omdat we ook nog zijn verhuisd dus nu even alleen tijd voor elkaar was heel welkom. En door ook op vakantie te gaan ben je helemaal uit de dagelijkse sleur. Wij geven onze vakantie vorm door er samen op uit te gaan en een vakantiebestemming te kiezen die we allebei leuk en mooi vinden. We houden van een mix tussen cultuur en natuur dus een roadtrip door de VS paste goed in dat plaatje. Mijn man wilde altijd al naar Amerika. Zolang je gezond bent en het financieel kan moet je je dromen waarmaken! 

Eten is op vakantie altijd een beetje anders, wat hebben jullie gegeten? Hoe koken jullie op vakantie? Of doen jullie dat misschien wel niet?
Ik heb de luxe dat mijn man altijd kookt, ook op vakantie. Maar tijdens deze reis was dat niet mogelijk omdat we van hotel naar hotel reden. We zijn een paar keer uit eten geweest en hebben verder veel fastfood gegeten.

Wat heeft afgelopen vakantie de meeste indruk gemaakt op je?
De hitte en natuur in Death Valley en Valley of Fire. Deze gebieden kan je eigenlijk, in verband met de temperaturen, het beste in het voorjaar bezoeken. In Death Valley was het 50 graden. Heel bijzonder om zo’n verstikkende (want zo voelde dat) hitte te ervaren. En dan te bedenken dat de Mormonen vroeger door deze streek trokken op weg naar nieuw land in het westen.. Velen hebben dat dan ook niet overleefd.
Wat ook indruk op mij heeft gemaakt is al de zwervers die op straat leven in San Fransisco. Zelfs ook jonge mannen die geen dak boven hun hoofd hebben. Op onze laatste dag hebben we een koffer met een deken achtergelaten bij een vrouw die op straat lag te slapen. Een klein gebaar, maar toch.

Had je van tevoren een beeld van deze vakantie? Zo ja is deze uitgekomen?
Ja. Mijn man geeft aardrijkskundeles en heeft tijdens de voorbereidingen veel laten zien en verteld. Maar het blijft het mooiste om het allemaal echt te ervaren! Ik had vooral een beeld bij al de hoge rotsen die er staan in de VS. En hoog waren ze zeker, duizelingwekkend zelfs!

Als ik naar dezelfde streek op vakantie zou gaan, waar zou ik dan zeker heen moeten?
Valley of Fire. Dit stond niet eens in onze gids die we van het reisbureau hadden gekregen maar wat een prachtig natuurgebied is dit. Zoals de naam al zegt hebben de rotsen en het zand daar de kleur van vuur. Verder kan Death Valley niet ontbreken. Zoals ik al schreef hebben deze twee gebieden de meeste indruk op mij gemaakt. Al de kleuren in de rotsen en het zand, in combinatie met de zon en de andere natuur, de stilte. Indrukwekkend.

Welke foto dekt voor jou het meeste het vakantiegevoel van deze vakantie? En vertel eens waarom.
Valley of Fire, De hitte, de kleuren in de rotsen en de stilte. Het was adembenemend.

Rodeo Drive Beverly Hills.
Hier staan we allebei ontspannen op en de foto straalt een beetje de sfeer van Beverly Hills uit: palmbomen, dure auto’s en winkels.



Als wij terug rijden van onze vakantie dromen we vaak al stiekem een beetje over volgend jaar… Doe jij dat ook? En waar gingen jouw dromen over op de terugweg?
Ja, natuurlijk. Maar deze dromen en wensen houden we graag prive.;-)

______________________
Wat leuk Hannah om jullie verhaal te lezen en hoe jullie je vakantie hebben ingevuld. Het klinkt als een avontuur, zeker als je ook de terugreis meerekent. Ik kan me voorstellen dat je dan blij bent met stevige Hollandse grond onder je voeten. Bedankt voor het meedoen!

1 opmerking: