26 oktober 2017

Een dag uit het leven van .... Rianne

De komende weken nemen een aantal gastbloggers jullie mee in een inkijkje in hun dag... Ieder op hun eigen unieke manier en tegelijk toch vaak ook erg herkenbaar. Want wat is het soms druk in gezinnen en haasten steeds weer.... Kunnen we van elkaar leren of besef je misschien juist dat jouw manier toch echt het beste past bij je eigen gezin... Laat het ons weten!

Vandaag geeft Rianne een kijkje in haar dagelijks leven. Ze woont met haar gezin in Ierland en gaat het er iets anders aan toe dan in Nederland. Zeker omdat haar man een eigen restaurant heeft. 





Rrrrrrring, de wekker gaat of om 07:15. Is het al zo laat denk ik slaperig, ik steek mijn hand uit en zet de wekker af. Nog 15 minuutjes wakker worden en dan begint mijn dag.
Op doordeweekse dagen gaat mijn wekker 3x af, 1x dus om 07:00, de volgende om 07:15 en de laatste om 07:30. Die laatste is eigenlijk overbodig omdat ik dan al uit bed ben.
Zodra ik uit bed kom moet ik naar de wc dus dat is het eerste wat ik doe. Daarna tanden poetsen, wassen, aankleden, haar in een staart, ietsjes make-up en voor mij mag de dag beginnen.
Beneden zet ik de waterkoker aan want mijn dag begint met een mok thee (met melk), heerlijk even 5 minuutjes voor mijzelf. Ondertussen klinkt er gekrabbel aan de bijkeukendeur en wordt er klagend gemiauwd.. de katten hebben honger dus die worden gevoerd. En dan begint het echte werk, 3 kids op tijd naar school krijgen.
Wij hebben dus 3 kids in de leeftijd van 15 (meisje), 12 (meisje) en 4 (jongen) jaar oud. Ze zitten alle 3 op verschillende scholen, die ook nog eens op verschillende tijden beginnen. Dus om 07:45 begint het spits half uur in ons huis.
"Mam, waar is mijn....", "Mam, zij heeft mijn....", "Maaaaam, heb je mijn uniform gewassen", "Mam, ik kan mijn boek niet vinden.." etc etc. Ondertussen blijf ik kalm, maak ik 3 schoollunches klaar en geef ik af en toe antwoord. Kids ontbijt bestaat uit, cereal, melk, toast met beleg, yoghurt of fruit. Dit wordt met veel haast naar binnen gewerkt want om 08:30 moeten we in de auto zitten. De eerste die ik wegbreng is mijn 12 jaar oude dochter. Zij zit in de 6de klas van de basisschool en haar school start om 08:40-14:20. Daarna is mijn oudste dochter aan de beurt. Zij gaat naar het Voortgezet onderwijs en zit hier in de 3de klas, haar school begint om 08:55-19:00. Als laaste is de jongste aan de beurt. Hij zit op de playschool (kleuterschool) en die begint om 09:15-12:15.
Ik ben ongeveer om 09:30 weer thuis na de schoolrun. Gelijk loop ik de trap op naar de bovenverdieping om de slaapkamers op te ruimen, was te verzamelen, badkamer te controleren en te kijken of manlief al wakker is en koffie wil. Beneden in de keuken zoek ik het wasgoed uit en maak ik een dienblad klaar met mijn ontbijt dat bestaat uit: bruin toast met beleg, een ei (gekookt of gebakken) en een pot thee. Ondertussen gaan mijn gedachten alvast uit naar het middageten, want wat eten we vandaag...
Vandaag eten we sheperds pie besluit ik, hiermee doe ik iedereen een plezier. Ik heb hiervoor rundergehakt, peen, uien, erwten en aardappels nodig. Gelukkig hoef ik niet naar de shop want ik heb alles in huis.
Koken doe ik meestal s'middags. Manlief werkt van 16:00- sluitingstijd, (wij hebben een Italiaans Restaurant) hij heeft het liefst een warme hap voordat hij begint. S'avonds doe ik het dan wat gemakkelijker aan. Veel brood, soep, wraps, salades of een pizza uit "Pasta Bella."


Ik werk niet meer, omstandigheden, gezondheid en een druk gezin gingen niet samen met werk buitenshuis. Dus ik ben een thuisblijf mama, wat prima bevalt.
Spitsuur is bij ons s'morgens, het is altijd rennen, vliegen en hollen. S'avonds als iedereen uit school is, is het rustig.  Zodra de afwas is gedaan en de keuken schoon is, worden er spelletjes gespeeld of een programma/film gekeken op de tv. De meiden hebben allebei een laptop dus er wordt Minecraft of Sims gespeeld of gechat met hun vriendinnen.
Dit gaat zo door tot bedtijd zich aandient, de jongste gaat als eerste zo rond 20:00, hierna volgt de middelste om 21:15 en de oudste gaat om 22:00.

Als de kids eindelijk op bed liggen begint mijn favoriete deel van de dag. Kaarsjes, open haard, klassieke muziek, een kop thee en een goed boek/film eindelijk even ontspannen en tot rust komen. Als manlief thuiskomt praten we nog even, om 23:30 ga ik naar bed. Morgen gaat de wekker weer om 07:00 en wil ik uitgerust zijn.
__________________

Leuk om te lezen Rianne! Ook grappig om van die typische "Engelse" termen tegen te komen in je verhaal ;). En wat moet je oudste dochter al lang naar school zeg! Hebben ze het hier nog luxe... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten