9 november 2017

Een dag uit het leven van.... Heleen

De komende weken nemen een aantal gastbloggers jullie mee in een inkijkje in hun dag... Ieder op hun eigen unieke manier en tegelijk toch vaak ook erg herkenbaar. Want wat is het soms druk in gezinnen en haasten steeds weer.... Kunnen we van elkaar leren of besef je misschien juist dat jouw manier toch echt het beste past bij je eigen gezin... Laat het ons weten!

Vandaag vertelt Heleen over haar maandag.... Zelf blogt ze op www.groeiblog.com






Het is vandaag maandag:

Mijn wekker gaat alleen in het weekend, wanneer ik overdag moet werken. Doordeweeks werk ik alleen op dinsdagavond. Voor mij geen wekker dus op een doordeweekse dag. Gelukkig maar, want ik haat wekkers. Wel word ik wakker van de wekker van mijn man en kinderen. De eerste ging rond een uur of 7 ’s vanmorgen.

Als ik wakker word vraag ik mezelf eerst af wie, hoe laat ook alweer naar school moet vandaag. Ik kijk wat voor weer het is, of vraag het mijn man. Kunnen de kinderen op die fiets, met de trein of ga ik uit bed om hen te brengen?

De kinderen gaan allebei naar het voortgezet onderwijs, maar moeten hier 15 km voor reizen. Als het mooi weer is gaan ze op de fiets. Ik check nog even of de jongste echt niet alleen fietst. Soms gaat ze met de trein, of ik breng haar.

Ik ben vandaag vrij. Gisteren heb ik gewerkt van 9 uur tot 16.30 uur. Het was best druk op mijn werk en op maandag doe ik het dan rustig aan. Sinds ik ziek ben geweest in 2015 moet ik zulke ‘rust’dagen echt inplannen, anders gaat het mis. 

Ik durf bijna niet op te schrijven hoe laat ik ontbijt. Ik haast me niet en vandaag was het een soort van brunch met een glas melk en 3 boterhammen. Er is niemand thuis verder, alleen de hond, dus ik eet alleen. Na een vol weekend vind ik dat heerlijk rustig.



Vanmiddag ben ik verder gegaan met de voorbereiding voor mijn cursus aanstaande zaterdag. Ik heb heel het Bijbelboek 1 Korinthe hardop gelezen en de vragen hierover beantwoord. 



Ik bedenk altijd pas erg laat wat we gaan eten ’s avonds. Om 15.50 uur appt mijn oudste dochter opeens of ik haar kan ophalen op school, omdat het regent en ze haar ov-kaart is vergeten. Om 16.10 uur ben ik op school. Er rijdt ook een klasgenootje mee die ik eerst thuis breng. Dan zijn we om 17 uur thuis, waar de oudste uitstapt en de jongste instapt om naar de manege te gaan voor haar wekelijke ponyles. We hebben net op tijd de pony opgezadeld voor de les begint. Na de les moet de pony worden afgezadeld. We gaan naar huis en ik maak snel wat sla met paprika, komkommer, tomaat en een beetje geraspte kaas. Ik ontdooi snel 4 schnitzels, kook wat aardappels en als ik klaar ben hiermee komt de oudste terug van fitness. Mijn man komt ook thuis als we net aan het eten zijn om 19.15 uur.

Onze jongste gaat rond 21 uur naar bed en de oudste rond 21.45 uur meestal. Ze zijn meestal bezig met hun huiswerk ’s avonds. Ik vul nu de vragenlijst in voor Ilse, check mijn Facebook en Twitter account en maak nog wat vragen af van de ETS-cursus.

Tijd voor mijn man en mij samen is er ’s avonds wanneer de kinderen op bed liggen. Niet heel vroeg dus. Vaak zijn we moe en vergeten we echt tijd voor elkaar te nemen. Goed leerpuntje deze vragenlijst, hier moeten we iets aan doen.


____________________

Bedankt Heleen voor het schrijven van deze gastblog! Leuk om te lezen hoe je je dag indeelt. Herkenbaar dat je rustdagen moet inplannen. Dat gebeurd hier ook! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten