30 december 2017

Goodbye December...


Ongelooflijk... december sluiten we morgen af... Maar daarmee ook een heel jaar! Vandaag al mijn goodbye, waarin ik met jullie terugblik op afgelopen maand. 

De vriezers waren schoon gemaakt en ontdooid, tijd voor een nieuwe lading linzensoep. Heerlijk zoveel vers eten in je vriezer en je geliefden zo van een gezonde lunch kunnen voorzien. Ik voel me rijk dan!


Kerstkaarten maken ging nog even door, heerlijk met kerstmuziek op de achtergrond om goed in de stemming te komen.


Sommige dagen voel ik me ronduit slecht, heel veel dagen "normaal"...en andere dagen voel ik me geweldig... Dan krijg je zulke stralende foto's. Ik genoot van creatief bezig zijn in mijn bijbel, lekker aanrommelen aan tafel, terwijl de rest van het gezin ook z'n ding doet! I love it...


Door Sinterklaas werd ik erg verwend, wat hou ik toch van die man ;). Nee hoor gekheid, we werden heel erg verwend door mijn schoonfamilie. 


De kerstboom deed ook zijn intrede, dit jaar bewust een kleine en met alleen maar lichtjes. 


Traditiegetrouw gaan we altijd in een tuincentrum kijken naar de prachtige kerstdorpen die ze daar bouwen. Als klap op de vuurpijl, lunchte we daar ook nog eens... ook al traditie. Zulke tradities moet je in ere houden!


Op een vrijde dag ging op het allergrootste gemak naar de stad. Ik had in 1 winkel wat nodig, dronk thee in een cafeetje met een vriend en ging weer rustig naar huis. Fijn om er even echt uit te zijn. Ben best veel thuis en dan is het ook heerlijk om zoiets te kunnen doen. 


De foodybox van Kroon op het werk werd geleverd. Altijd net een kerstpakket in deze periode. Op instagram zijn al diverse dingen voorbij gekomen uit dit pakket... dat zal deels op mijn blog ook nog wel komen!


Ik deed mee met de challegne #droomadvent en wat was het heerlijk om op die manier de advent te beleven! Iedere dag een overdenking uit het boekje Droom en daaraan gekoppeld bible journalen.


Van een lieve vriendin kreeg ik deze heerlijke thee. Die drinkt zij altijd thuis en elke keer als ik deze thee drink, denk ik aan haar :).


Het werd goed koud half december en dat vraagt om bruine bonensoep. Lusten we allemaal hier, dus grote pan pruttelend op het vuur en de dag erna buikjes vullen met dit lekkers. De rest mocht ook in de vriezer om later nog van te kunnen genieten!


En toen kwam er toch ook in onze regio sneeuw!! Wat heerlijk... ik ben dol op sneeuw, maar tegelijk durf ik er niet zo goed in te lopen, want wat als ik val... de eerst dag dat het viel ben ik heerlijk met m'n gezinnetje een klein stukje gaan wandelen. Arm voor extra stevigheid en gelukkig is verse sneeuw nog niet zo glad. De dagen erna was er veel opgevroren sneeuw en resten, toen ben ik ook niet buiten geweest. Genoeg eten in huis en niks buiten de deur nodig. De jongens konden meeliften naar school en hadden zelfs nog een middag sneeuwvrij, das wel heel luxe.


Deze hond kwamen we tegen in het parkje naast ons huis en bleek dol te zijn op sneeuwballen pakken.... en laten onze jongens ze nou meer dan graag gooien. Wat een lol hebben ze gehad! En kijk nou toch naar dat lieve beest! Je zou hem toch zo mee naar huis nemen... wat een schatje. 


We moeten zuinig zijn met onze tijd en uitjes. Waar we normaal iedere week d'r wel op uit gingen als gezin is dat nu hooguit 1x in de maand. We gingen naar Naturalis, naar de tentoonstelling GIF, van Freek Vonk. Groot succes voor de mannen. Aangezien we dicht bij het strand waren zijn we nog even door gereden. Door de kou en regen was het zand hard geworden. Ik kon voor het eerst in 1,5 jaar weer het strand op. Yesss... maar wat koud, dus even klein stukje wandelen, foto's maken en snel weer de warme auto in. En voor jullie beeldvorming, de dag na zo'n uitje betekend dus niks doen, veel rusten en extra lief zijn voor mezelf. 



Deze mensen vond ik wel heuuul erg stoer.... zo te zien waren ze er al heel lang. De fotograaf ging steeds languit liggen in het zand. Dat is natuurlijk niet droog en de gevoelstemperatuur was onder nul.. brrr


Extra donkere rode nagellak voor de feestdagen. Ik kom er steeds meer achter dat ik van zulke donkere kleuren graag draag, qua kleren, make-up, maar ook als nagellak. 


Ik fröbelde een quote voor aan de muur... 


Koude winterse dagen vragen ook om een stapel dampende pannenkoeken om de honger van de mannen te stillen. Mijn favoriet... met spek en stroop! Altijd :)


De jongens deden judo examen en zijn weer mooi gegroeid het afgelopen jaar. Helaas kon ik er niet bij zijn, maar was Hans er wel en spamde me met veel foto's zodat ik ook mee kon genieten.


De kerstkaarten werden geschreven en gingen de bus op. Dit jaar voor het eerst met postzegels van Sandd. 


Cakejes bakken met de jongens verbroederde het stel ;). De laatste 1,5 week voor de vakantie was best een uitdaging, want wat waren ze moe. Maar als ik dan nu de foto's terugkijk en deze foto tegenkom smelt ik ;). 


Nieuwe winterse recepten werden op de foto gezet, recept komt binnenkort online!


Deze foodies kreeg ik kado en wat is dat genieten! Warme choco erbij en snuffelen en inspiratie opdoen. Niet perse voor kerst hoor... 


Ik ben absoluut geen ochtendmens, nooit geweest en zal het ook nooit worden ook. Maar de zonsopkomst zie je dan dus bijna nooit. Tot de dagen voor kerst, dan kan je hem zien. De luchten waren prachtig en na school fietste ik door naar de rivier om het licht te zien worden. Even stukje wandelen, hoofd leeg maken dat is een heerlijk begin van de dag. 


Het uitzicht wat ik in december geregeld tegenover me had zitten 's avonds. Hans had het veel te druk, maar wil wel graag thuis eten en de jongens zien. Dus werkt hij 's avonds nog even verder thuis. Helaas nodig, maar fijn dat het zo kan.  


De jongens en hun eetlust groeien gestaag... Lasagne van allemaal ons lievelings maaltje, dat kan ik tegenwoordig in weeshuis-achtige proporties maken... 


#droomadvent, wat een heerlijke challenge! Ik heb met veel plezier meegedaan en heb het weer helemaal ontdekt het bible journalen. 


Onze feestdagen waren heerlijk! Gevuld met familie, gezelligheid, mooie kleren, lekker eten, goede wijnen, toffe films en was bovenal super relaxt! We hebben nog nooit zo'n ontspannen aanloop naar kerst en kerst zelf gehad. 


M'n mannen gingen naar de show van Freek Vonk in Amsterdam. Wat waren ze blij en kwamen ze stuiterend thuis ;).


De afgelopen maand liep ik een blaasontsteking op waardoor ik een week uit de running was. Daarbij merk ik dan gelijk dat dat ook invloed heeft op mijn rug en energie niveau. Ondertussen ben ik onder behandeling bij 2 verschillende fysio's, allebei behandelen ze wat anders, maar is best intensief. Op mijn werk zijn nog maar weinig ontwikkelingen, de hele maand bestond uit wachten op de offertes van re-integratie bedrijven en daar een keus uit maken. De opbouw op mijn werk is best pittig, ik werk nog steeds boventallig en met tussendoor extra pauzes. Maar goed we doen ons best en we zien wel waar we uitkomen. Afgelopen week ben ik heerlijk vrij geweest samen met de jongens en dat was genieten!


Wil je meer van m'n dagelijks leven zien? Volg me dan op Instagram ... uitmijnkeukentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten