3 januari 2018

Review: Het zit niet tussen je oren


Dit boekje van Annemarie van Heijningen kocht ik zelf, toen vorig jaar steeds duidelijker werd dat mijn klachten blijvend waren. Misschien ken je Annemarie wel? Ze schrijft columns voor de EO en dus ook boeken. 


Dit boekje is voor mensen die last van hun lichaam hebben. Ik vond veel herkenning in dit boekje. In de verhalen van de andere mensen, maar ook in de uitleg. 


Het boekje bestaat uit 8 hoofdstukken en hebben dezelfde opbouw. 
Eerst een persoonlijk stukje van een persoon met een ziekte, varierend van chronische hoofdpijn tot amputatie, tot ME en reuma. Veelal jonge mensen vertellen kort en bondig iets uit hun leven. Annemarie schrijft daar vervolgens een bemoedigend stukje bij. Persoonlijk werd ik erg geraakt door het hoofdstuk God geneest! Geneest God? 


Annemarie schrijft open en eerlijk, maar tegelijk is dat zo bemoedigend en herkenbaar. Het is een klein boekje, maar is daarom ook niet zo duur. Als je een kadootje zoekt voor iemand die chronisch ziek is of dat net te horen heeft gekregen, is dit HET boekje! Maar uiteraard kan je hem ook zelf aanschaffen. 

Het zit niet tussen je oren, geschreven door Annemarie van Heijningen, kan je bestellen bij Bol.com en kost 8,95

Geen opmerkingen:

Een reactie posten