14 februari 2018

Couples blog.... *Jeanine

In deze maand valt Valentijnsdag. Uiteraard is dat een geweldig commercieel gebeuren. Maar net als met Vader en Moederdag, vind ik het toch een dag om eens extra na te denken over de liefde. En nee daar hoeft geen grote bos rode rozen bij... Nou ja... we zullen natuurlijk niet klagen als die komt ;). Het leek mij leuk om jullie een inkijkje te geven bij een stel. Deze maand kan je 4 blogs verwachten. 2 stellen vertellen over hun partners en hebben dat onafhankelijk van elkaar gedaan. 

Jeanine is verloofd met Matthijs, ze vertelt vandaag over wie ze zijn en hun relatie. Matthijs komt morgen aan het woord. 


Mijn naam is Jeanine en ben 22 jaar en mijn vriend heet Matthijs, 23 jaar. Over een kleine drie maanden mag ik hem zelfs mijn man noemen. Klinkt chique he! Momenteel studeer ik nog bestuurskunde en geniet van het studentenleven in Tilburg. Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn, hou van samen met andere koken, lezen en nieuwe dingen uitproberen! Voor de rest ben ik op dit moment vooral bezig met het organiseren van onze bruiloft. We hebben al met veel bruiloften van anderen geholpen, samen met onze creativiteit ontstaan er dan hoge verwachtingen haha. Nee dat is wat overdreven maar ik probeer wel zoveel mogelijk zelf te maken bijvoorbeeld. Wie weet maak ik er nog eens mijn beroep van ;).


Hoe lang zijn jullie samen?
We hopen op 26 april 2018 te trouwen en zijn dan 7 jaar samen.

Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?
We zijn echte middelbare school liefdes. Stiekem woont hij eigenlijk altijd al maar twee straten van mij vandaan en wist ik wie hij was. Toch is de vonk pas in de gangen van de middelbare school overgeslagen. Ik weet het nog goed: ik kwam de aula (schoolkantine) binnen gelopen en zijn vriend zat mij wat aan te staren. Ik keek naar mijn shirt en dacht dat ik een rare vlek op mijn kleding had, of dat er iets geks in mijn haar zat haha, maar ik kon niks vinden (achteraf bleek dat ze samen een oogje op mij hadden). Toen ik nog eens keek naar zijn richting zag ik wel een hele leuke jongen er naast zitten. Hij was groot en leek me stoer, maar kwam toch ook lief over. Verschillende keren kwamen we elkaar vervolgens op de gangen tegen. Natuurlijk wist ik op een gegeven moment precies op welk tijdstip ik waar langs moest lopen. Erg hé, maar gelukkig gaf hij later toe dat hij dat ook expres deed.
Het schoolgala kwam er aan en ik wist dat hij in zijn examenjaar zat. Mijn vader zette mij bij de ingang af waar ik binnen zou wachten op mijn vriendinnen. Stond hij daar ineens ook binnen op zijn vrienden te wachten. Van schrik begroette we elkaar zelfs alsof we elkaar kenden. De rest van de avond hebben we elkaar alleen niet meer gesproken. Stiekem zocht ik hem thuis toch op hyves op en vroeg of hij mij als onlinevriend wilde accepteren. Heeel spannend, maar achteraf goed geweest, want van het een kwam het ander, samen veel kletsen via msn, smsen en fietsen naar school.  
Uiteindelijk vroeg hij me verkering toen we samen met mijn broertje de eentjes gingen voeren. Hoe romantisch haha, mijn broertje mag dan ook de ringen geven op onze bruiloft, omdat hij er toen ook bij was.

Wat is de leukste eigenschap van je partner?
Dat hij ontzettend enthousiast van iets kan worden. Je kan het dan ook echt niet meer uit zijn hoofd krijgen. Tegelijkertijd maakt dat het voor mij, degene die juist wel alles zorgvuldig wil afwegen, ook heel moeilijk maar avontuurlijk ;).

Wat bewonder je je aan je partner?
Dat hij creatief is op allerlei vlakken. Hij is ontwerper dus die kant kan hij goed gebruiken bij zijn vak, maar daarnaast weet hij overal wel een oplossing voor.

Als je iets zou mogen veranderen aan je partner, wat zou dat dan zijn?
Hij kan wel eens vanuit de negatieve hoek komen waardoor hij hard tegenover andere mensen overkomt. Ik weet dat het vaak vanuit onzekerheid of onwetendheid komt en dat hij juist eigenlijk heel lief en zorgzaam is. Daar moet je bij hem even achter komen. 


Wat is jouw perfecte avondje uit?
Mijn liefdes-taal is gewoon samen zijn(5 talen van de liefde, Gary Chapman). Het maakt dus niet zo uit wat we gaan doen als het maar samen is. Maar om een perfect avondje te omschrijven hou ik erg van tapas, musicals of een feestje met vrienden. Een perfect avondje thuis is samen koken, spelletjes doen en nog een film of documentaire kijken. 

Hoe wordt jij het liefst verrast?
Dat hij iets spontaan georganiseerd heeft zoals een avondje weg of juist heel klein een bloemetje of knutselspullen gekocht zonder dat ik er vanaf weet. Ik vind het ook erg leuk als hij me ’s ochtends verrast dat hij een dagje vrij heeft. Heerlijk dagje samen! 

En je partner, hoe kan je die verrassen?
Wind en sneeuw, de weersfactoren om zijn hobby’s skiën en kitesurfen uit te voeren. Voor de rest kan ik hem verrassen door lekker voor hem te zorgen zoals voor hem koken of juist hem de ruimte en tijd te geven zijn eigen ding te kunnen doen.

Wat wil je aan je partner vertellen? 
Dat ik dankbaar ben dat ik je gevonden heb en dat je er altijd voor me bent. We zijn niet alleen geliefdes, maar zijn ook echte maatjes en dat vind ik zo fijn! Ik kijk erg uit naar onze dag en de dagen die er op volgen dat we voortaan samen verder mogen als man en vrouw.

________________________
Leuk, Jeanine om je verhaal te lezen. Wat ontzettend romantisch dat je verkering werd gevraagd bij het eentje voeren. Toffe link op jullie trouwdag dat je broertje de ringen geeft. Alvast een geweldige dag toegewenst samen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten