22 juni 2018

Vakantie in Tirol

Zoals beloofd zou ik nog vertellen waar we heen hopen te gaan. Mijn vakantieaanvraag verliep wat moeizaam ivm het 2e spoor en de diverse wijzigingen in mijn werk. We wilde heel graag naar een ander stukje van Tirol, maar tegen de tijd dat we konden gaan boeken "viste" we achter het net. Alles wat er nog was was heeeeeel erg duur of aardig aan de prijs en voldeed niet aan onze wensen. Zo kon ik voor een leuke bedrag een huisje huren, maar het aantal vierkante meters waren echt heel krap, bleek er maar 1 slaapkamer te zijn en waren er 2 gaspitjes. Tja, daar gaan we het niet mee redden. 

Maar wat dan....

We hadden erg gehoopt in dat gebied terecht te kunnen maar dat ging niet lukken. Ik zat nog volledig in het sollicitatie proces wat veel energie koste en ik had gewoon niet de puf om op zoek te gaan naar een gebied wat qua bergen en financien aan onze wensen voldeed. We besloten terug te gaan naar het dal waar we de afgelopen 2 jaar ook geweest zijn. Daarvan weten we dat het prachtig is, de hoge en ruwe bergen heeft die wij zoeken en dat er een kaart is waar alle liften gratis mee zijn. De afgelopen 2 jaar hebben we bij hetzelfde gezin een huis gehuurd, maar nu wilde we graag wat anders zodat er in ieder geval nog wat nieuws te ontdekken was. We kozen voor een dorpje wat dieper het dal in ligt en dus ook wat verder is in vergelijking met de ons "oude huisje". Dat heeft zijn voordelen omdat we nu dichter in de buurt zitten van wat andere stukken van het dal, maar een nadeel is toch wel dat de eerste goede en betaalbare supermarkt op 3 kwartier rijden zit. Er zijn ook nog wel wat andere supermarkten, maar die zijn duur en niet zo goed gesorteerd. Ach thuis doen we maandboodschappen, dan doen we daar ook zoiets ;).


Galtur...

We gaan naar het dorpje Galtur en dat ligt achter in het Paznauntal van het gebied Silvretta. We zitten tegen de grens van Zwitserland aan. Check de kaart maar eens waar we ongeveer zitten. Als we op de hogere bergen zijn bij de liften in Ischgl, dan staan we in Zwitserland. Het huisje wat we gehuurd hebben staat in een zijstraatje van het mini dorpje en heeft in ieder geval een geweldige keuken :). "Belangrijkste" hebben we dan :). We hebben een schattig balkon en redelijk vrij zicht op de bergen om ons heen. 

Hausansicht

Aftellen....

Dit huis boekte we in het voorjaar en ondertussen komt de schoolvakantie al in het zicht. Dat betekend dat we de weken aan het aftellen zijn dat we op vakantie kunnen. We hebben er zoveel zin in. Tijd voor elkaar, genieten van de natuur, wandelen, lekker eten en uitrusten. Terwijl ik dit schrijf zit onze jongste mee te lezen en die fluistert me in, dat zwemmen ook nog in het lijstje moet... Dus ... ja we maken ook lekker veel tijd om te zwemmen. Zwemspullen liggen altijd achterin de auto en zo kunnen we door naar het zwembad om nog eventjes te dobberen en af te koelen. ;). 

Gaat dat dan wel?...

Ik krijg logisch veel de vraag of zo'n vakantie nog wel gaat voor mij. En ja dat gaat. Wandelen gaat sowieso goed met mijn lichaam. Wandelen in de bergen gaat ook, alleen moeten we het aanpassen. In dit gebied zijn veel liften die voor ons gratis zijn en dat scheelt al heel erg veel. Daarnaast kijken we per dag hoe het gaat en wat mijn lichaam aan kan. Tussendoor rusten we veel. Ondanks dat het anders is genieten we er heel erg van. Groot voordeel is dat de energie die normaal naar werken gaat, het huishouden en allerlei andere zaken die nodig zijn... die vallen weg. Die energie kan ik voor andere dingen gebruiken. Tijdens mijn revalidatie heb ik ook geleerd hoe ik kan trainen als we richting de bergen gaan. Dus ik ben al weken heel langzaam bezig om de spieren die ik straks nodig heb om die extra te trainen en sterker te maken. Wat echt niet gaat is lopen met een rugzak, dat vind ik jammer, want het hoort voor mij toch echt bij de beleving. Maar helaas het gaat echt niet, gelukkig lopen de jongens ook met rugzakken op en kunnen die ook wat dragen ;). 

Hebben jullie al vakantie plannen en voorpret?

9 opmerkingen:

  1. Leuke dingen allemaal, om naar uit te kijken.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ilse,

    Hierbij wens ik jullie een heel fijne vakantie.
    Mooie omgeving. Wij waren ooit, heel lang geleden, in Dalaas.
    Fijn dat je dit weer kunt en ik hoop dan ook dat je er van kunt genieten.
    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tineke
      Wij zijn er ook erg blij mee!
      Bedankt
      X Ilse

      Verwijderen
  3. Hoi Ilse, heerlijk om al de voorbereidingen te doen! Misschien is dit een leuke tip (misschien weet je dit al haha). Als je bergfex.com googled en dan naar de webcams gaat, dan kan je jullie gebied aanklikken. Je komt dan verschillende webcams tegen van het gebied waar jullie heengaan. Nu al kijken verhoogd misschien nog meer de voorpret. Vooral voor de kinderen denk ik. Zo is het bij ons in ieder geval. Lieve Ilse, geniet van het weekend en vooral van de voorpret. Groetjes van Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve ineke
      Bedankt voor de tip. De site ken ik idd al. Maar nog niet bedacht om de jongens zo te laten kijken.liefs Ilse

      Verwijderen
  4. Leuk om te lezen,de voorpret is ook zo leuk.
    Ik ga met mijn oudste zoon van 19 samen 6 dagen op eigen houtje naar Jeruzalem.
    Zijn ook bezig om dingen te bekijken,we gaan heel low budget.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend gaaf om naar Israël te gaan zeg! Heel veel plezier

      Verwijderen