31 augustus 2018

Vakantie 2018 terugblik deel 2


Hoera de zon is weer terug na 3 wat koudere dagen, wat we toen nog niet wisten is dat de hittegolf die in Nederland was, ook bij ons zou komen en we voor de bergen extreem hoge temperaturen zouden krijgen en heel erg stabiel weer. Ons hoor je niet klagen hoor!

Dag 9




















Tijd om weer te wandelen! We gingen een klein zijdal van ons dal inlopen, de auto parkeerde we bij een hut en we zouden via 2 andere hutten richting de gletsjers lopen. Het is zo enorm machtig die gletsjers en reuzen van bergen steeds dichterbij te zien komen! Deze wandeling was 16km en deden we zeer ontspannen heel de dag over. Toen we ons hoogste punt bereikt hadden vonden we dat we wel wat lekkers verdiend hadden, kaiserschmarrn een soort dikke pannenkoek die in stukjes gebakken wordt en die je eet met jam en appelmoes. Op de terugweg komen we langs de 2e hut, waar er door meerdere mensen muziek gemaakt word. Super leuk en het heeft zo'n sfeertje. De kinderen spelen er heerlijk en wij krijgen van volgelaars een spoedcursusje... want ergens hoog in de bergen zat een steenarend met een nest en jongen die vliegles kregen. We mochten door hun enorme kijkers kijken en wat een geweldig gezicht en ervaring om die beesten van zo "dichtbij" in het wild te kunnen zien. We sluiten onze wandeling af bij het stroompje bij de auto... meer hebben onze jongens niet nodig... water en stenen! Nou ja misschien een droge broek ;)

Dag 10














We gaan met 1 van de vele liftjes omhoog in een buurdorp. Deze dag liepen we 8km, maar door het sterke stijgen en dalen voelt het veel zwaarder. We lopen heel hoog en genieten volop. Onderweg komen we sneeuw tegen en hebben we een sneeuwballen gevecht. Een leuke koe proberen we te verleiden om ons fotomodel te zijn... maar daar heeft ze niet veel zin in ;). Mijn knieen zijn ingetaped omdat die bij sterk dalen erg protesteren en dit geeft me veel steun. Ideaal dus. ... we sluiten onze wandeling af bij de grote speeltuin die boven bij de lift zit en gaan met 1 van de laatste liftjes naar beneden!

Dag 11



Een zwembaddagje was ons goed bevallen en dus instaleren we ons weer een dagje bij het zwembad.We maken het tot een feestje door lekker frietjes te eten daar!

Dag 12












We wandelen deze dag bij het stuwmeer omhoog. De wandeling die we uitgekozen hebben is een ongemarkeerd pad, maar we durven het wel aan. De andere optie is een saai (volgens de jongens) breed pad.... We krijgen geen spijt, want een ontzettend mooie wandeling! We klauteren wat af en de jongens lijken wel berggeiten! We merken aan onze kinderen dat ze graag een uitdagend pad lopen en de brede wegen vinden ze eigenlijk niks. Dat komt mooi uit want dat vinden wij ook. Deze dag genieten we volop en wandelen 10km weg en stijgen en dalen ook heel wat. 

Dag 13



  



Het is tijd voor een rustdag na al die km's in onze benen en doen een dagje rustig aan door met alle liftjes naar Zwitserland te gaan. Daar ligt een duty free dorp en winkelen we en slaan wat likeur in om mee naar huis te nemen. Dat scheelt zo veel. Als grote verrassing gaan we met de Skyfly... een lange rutsch naar beneden bungelend aan een touw. Dat klinkt eng, maar is super veilig en zo ontzettend gaaf. Super stoer van m'n lief die met dit idee kwam om zijn hoogtevrees weer een stuk te overwinnen. Nou ik vind het knap! Deze dag kocht ik ook nieuwe bergschoenen, want die mij zijn na 7 jaar toch echt aan hun laatste levensfase begonnen. De naden beginnen te verteren, aangezien in Oostenrijk zoveel keus is besloot ik daar nieuwe schoenen te kopen! En wat ben ik blij met mijn nieuwe schoenen, die ik thuis nog verder ga inlopen. 


Post voor opa's en oma's... leuke traditie om in ere te houden! Sturen jullie nog vakantie kaartjes? 


4 opmerkingen:

  1. Wel genoten zo te lezen en aan de foto's te zien.

    Ik/ wij wandelen de laatste tijd ook steeds meer en langer.
    Het valt en staat wel met welke schoenen je draagt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om zo jullie vakantie mee te mogen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige foto's zag ik op Insta maar nu zijn ze nog mooier (groter). Heerlijk hè, om zo terug te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ilse, echt wat een prachtige vakantie hebben jullie gehad. Ik ben jaloers en wel om het feit dat jullie jongens dit ook zo willen. Hier willen ze best een paar keer een flinke wandeling maken maar bijna dagelijks? 16 km? nou, dat krijg ik er niet doorheen vrees ik. Dus geniet ik mee van jouw verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen