15 oktober 2018

Roll it up buffet


Ieder jaar kook ik een groot buffet voor onze verjaardagen.Waar ze vroeger groter en uitgebreider zijn, is het nog steeds een flink buffet. Ik deelde het idee al op instagram, daar werd me gevraagd of ik ook wilde uitleggen wat ik gemaakt had. 

Natuurlijk wil ik dat!! Daarom ben ik ook ooit mijn blog begonnen... om te delen wat er letterlijk uit mijn keukentje gerold kwam. 

We hadden een roll it up buffet... 
een sjieke naam voor een buffet met wraps ;).


Ik maakte in 2x een enorme hoeveelheid chili con carne saus. Ik heb er geen standaard recept voor, maar dit is wel een beetje de basis. De groentes verschillen steeds weer. Ook varieer ik met de soorten bonen. Eerder had ik de saus dus al gemaakt en ingevroren. De avond voor ons feest heb ik alles uit de vriezer gehaald en laten ontdooien. Voor we gingen eten heb ik dit in onze grote pan opgewarmd en een lieve vriendin aan het roeren gezet ;).

We kochten een middel maat wraps, die passen goed op een plastic bordje en zijn wat handzamer. Deze warme ik op in de magnetron, daarna plaatste ik op een glazen schaal die boven kokend water stond om zo warm te blijven. 

's Ochtends sneed ik paprika, komkommer, tomaatjes, ananas, augurken. Ik vulde er bakjes mee, ook vulde ik bakjes met geraspte kaas, een grote bak met tortilla chips en een bak sla. 

Ik maakte een cheesybread.... een ongebakken brood sneed ik in, in de snedes stopte ik mozerella en geraspte kaas. Het brood bakte ik in 10 minuten af in een warme oven. 

Eigenlijk heel simpel en toch zo lekker en leuk.  Het letterbord maakte ik zelf. Het bord had ik al en de ik schreef erop met een krijtstift. 


We hebben vrienden met diverse voedsel intoleranties. Omdat ik de saus zelf maakte wist ik dat die oke was voor hun. Ze mogen ook geen gluten, voor hun kookte ik er wat rijst bij, zodat ze de saus als een soort stoofschotel erbij konden eten. Verder mochten ze uiteraard de andere dingen ook eten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten