28 november 2018

DIY: Surprises

Echt een held ben ik niet in het maken van Surprises, maar ik vind het wel leuk.... De ideeën haal ik overal vandaan en waarom niet delen met jullie.
Want in deze tijd heb jij misschien ook wel inspiratie nodig

__________________________

Robots...


Deze robots maakte ik samen met Thomas, voor een kindje in zijn klas en voor mijn schoonzus. 

Je plakt met een lijmpistool 2 blikken op elkaar, met bv een tussenstukje van een klein plastic doosje/klosje. Dan kan je gaan versieren.... De borstplaatjes zijn printplaatjes die uit een oude pc komen. De armen zijn gemaakt van knijpers, beplakt met washi-tape. Verder versierde we de robots met plakogen, kralen, stukjes stof, papier, stukjes draad, lampjes...

Leef je uit... Het kan niet gek en raar genoeg bij een robot... Het kadootje kan je aan de binnenkant vast tapen. 


____________________________________________________

Luxe Kadodoosje....


Mijn schoonvader vroeg op zijn lijstje om pelpinda's van goede kwaliteit...
Nou die kreeg hij hoor... Sint vond een hele bijzondere in een uithoek van de wereld... 

Ik nam een doosje van de juwelier, waar een horloge in heeft gezeten. Je weet wel zo'n luxe met een kussentje erin... welke je uit elkaar kan schuiven... Ik pakte het deel waar het logo op staat in met "luxe" inpakpapier. Maar wel op zo'n manier dat hij nog opgeschoven kon worden.


Strikje eromheen en klaar is het doosje. Uit een zak pelpinda's nam ik 1 hele mooie pinda en bond hem met een touwtje op het kussentje, Strooide wat grote glitters in het doosje erbij en klaar...


Het doosje ging in een luxe kadotasje met daaraan een label, met daarop: "Special Delivery"


en uiteraard kreeg mijn schoonvader ook nog kadootjes...maar hier hebben we met zijn allen hartelijk om gelachen ;)

___________________________________

Pietenmonster

Deze surprise maakte ik samen met onze oudste voor een meisje uit de klas. Uit de doos die wel als basis gebruikt, sneden we een vierkant gat waar een kinderhand door heen past. Daarna pakte we de doos in zwart papier in. De plek waar het gat in de doos zat, sneden we in, zodat je door zijn "mond" bij de kadootjes kan. We maakte hele lange muizentrapjes en plakte daar zwarte vierkantjes aan als handen en voeten. De mond maakte van wit papier en een extra laag zwart papier. De ogen mochten lekker ongelijk. We gaven het monster grote papieren krullen als haar en een pietenmuts als finishing touch



Maken jullie altijd surprises?

1 opmerking: