10 juni 2019

HOW TO: Travel journal


Vorig jaar zomer maakte ik op vakantie een travel journal. 
Vandaag voor jullie mijn tips en trucs op een rij om zelf ook zo'n gaaf dagboekje te maken!


Wat heb je nodig?
Een leuk boekje
Fineliners
Kleurpotloden
evt. waterverf
Lijm
Schaar
Potlood


Uiteraard is er nog veel meer optioneel, zoals stikkers, washitape, bladzijdes uit een woordenboek, touwtjes, stempels, stencils, glitters, verzin het maar niks is te gek!


Persoonlijk vond ik het het prettigste om iedere dag mijn dag te vangen in woorden en plaatjes. Iedere dag verzamelde ik bonnetjes, foldertjes, kaarten, grasplukjes, muntjes, entreebewijsjes, enz. 's Avonds ging ik er lekker voor zitten. Met diverse lettertypes schreef ik de belangrijkste dingen op en vulde zo mijn pagina. De ene keer alleen maar woorden, de andere keer gebruikte ik ook foldertjes en bonnetjes, om de andere keer weer een grote tekening te maken. 


Kan je niet tekenen? Geen probleem! Ik ook niet, ik trek zo'n beetje alles over. Dus wees niet bang om dat ook lekker te doen. wees niet te streng voor jezelf, het hoeft niet perfect, foutjes mogen gemaakt worden!!!

Ik vond het erg leuk om er ook wat humor in te gooien... zoals hieronder ;)



Varieeer qua handlettering in grote en vorm van letters, dan krijg je een vrolijk en speels geheel! Voeg kleur toe en probeer die kleur over je heel je pagina te gebruiken. Zoek toffe quotes op die schrijf die er ook bij. 


Verzamel eens de labels van je favoriete vakantie producten.


Ik gebruikte mijn linkerpagina voor plaksels en de rechterkant voor de onze dag in woorden. Maar daarin kan je uiteraard ook kiezen. 



Houden jullie een vakantiedagboek bij? 

3 opmerkingen:

  1. Nou wat gezellig weer een blogje van je, heb me vaak afgevraagd de afgelopen maanden hoe het met je zou zijn? Prachtig hoe jij het reisdagboek bij houdt. Ben zelf wel creatief maar niet met de pen. Tot een volgend blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al weer even geleden dat ik hier een blogje las.
    Leuk zo'n reisverslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroeger deed ik dat altijd, ik heb hele rijen staan :)

    BeantwoordenVerwijderen