30 oktober 2012

Italiaanse schnitzelrolletjes

Vanavond eten we tuinbonen en witlof uit de oven, met gebakken aardappeltjes. Gisteren had ik al schnitzels gekocht, daar wilde ik iets bijzonders mee doen.
Dit heb ik gedaan:


De schnitzels op een snijplank gelegd en belegd met ham, kaas en wat bieslook.

Hierna heb ik ze opgerold en met een sateprikker vast gezet.


Daarna heb ik ze eerst door een losgeklopt ei heen gehaald, toen door de bloem, weer door het ei en als laatste door het paneermeel wat ik had gemengd met een eetlepel gedroogde Italiaanse kruiden.
In 20 minuten heb ik ze gaar gebakken.
                                            


                      



Hierbij heb ik een tomatensaus gemaakt.Verwarm 1 blikje tomaten puree met een bouillonblokje, een beker water, peper, zout, Italiaanse kruiden, knoflook, een scheutje rode wijn en een theelepel olijfolie. Laat dit zachtjes een beetje inkoken tot je de gewenste dikte hebt bereikt.



Schep een de tomatensaus over het vlees op je bord en smullen maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten