2 december 2012

Vulling wraps

Eerder deze week maakte ik volkoren wraps, maar daar moet natuurlijk een vulling in. Je kan veel dingen doen met wraps. Je kunt ze als lunch eten, als hapje bij de borrel of als diner.

Als lunch of als hapje bij de borrel (snijd de wrap dan in smalle reepjes):
  • Besmeer ze dik met kruidenroomkaas, leg hier 3 plakken kipfilet of gerookte zalm op, evt. wat sprieten bieslook erop, verdeel er wat sla overheen en rol op. Rol de wrap in een aluminiumfolie en leg hem in de koelkast tot je gaat eten. Handig om eens mee te nemen ipv een paar boterhammen.
  • Bak wat kipfiletreepjes (vlees) bruin,als de kip afgekoeld is verdeel deze dan over de wrap, verdeel er wat sla, komkommer, rode ui in reepjes over, doe er wat dressing of knoflooksaus over. Rol hem op en rol hem in aluminiumfolie. Leg hem in de koelkast tot je hem gaat eten. Handig om mee te nemen voor een lunch onderweg of als warme lunch thuis (laat de kip dan niet afkoelen) 
  • Besmeer de wrap met wat mosterd-dille saus, leg hierop wat plakken rauwe ham, wat sla. Rol hem op en bewaar hem in de koelkast tot je hem gaat gebruiken.
  • En wat dacht je van op z'n Hollands gewoon lekker met wat kaas, tomaten, peper, zout en sla.
Als diner:
  • Maak een "prutje" van gehakt, uien, paprika, champignons, kidneybonen, mais en wat kruiden en sambal. Beleg hier de wraps mee, verdeel er wat sla over en smullen maar.
  • Meng gebakken reepjes kipfilet met gekookte broccolie (400 gram), gebakken ui (1 st), gebakken champignons (200 gram), 100 gram geraspte kaas, 1 eetlepel mosterd, 1 eetlepel honing, 1 grote beker creme fraich en wat peper en zout. Vul hier de wraps mee, rol ze op, leg ze in een ovenschaal, strooi er nog wat kaas over en laat dit warm en goudbruin worden in ongeveer 10 minuten in de oven.
  • Maak er een buffet van. Zet een dienblad vol met kleine schaaltjes op tafel. Flesjes saus (knoflook en chili) erbij en vullen maar. Wat ik in de bakjes doe? Diverse soorten gebakken vlees (kip en gekruid gehakt), wat gebakken zalm, mais, gebakken paprika, gebakken champignons, gebakken uien, sla, gekookte groentes (broccolie, sperzieboontjes), tomaten, komkommers, enz. Je kan het zo uitgebreid doen als je zelf wilt.   
Ik hoor vaak van vrienden en kennissen dat hun kinderen geen wraps eten, nou die van ons ook niet, maar daarom eten wraps vaak in de buffetstijl. Wij doen dit vaak op een zondag, heerlijk aan de kleine tafel... wat een gezelligheid. De kinderen scheppen zelf vanalles op hun bord wat ze lusten en aangezien we alleen gezonde dingen op tafel hebben staat, krijgen ze op die manier genoeg vitamines binnen. Die wrap eten ze niet, maar daar kan je ook wel zonder!

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen