27 november 2013

Bietjes, maar dan anders...

Ik eet nog steeds weinig koolhydraten en 
soms komt een stamppot maaltijd even niet zo handig uit.
Bietjes eten wij altijd als stamppot en vinden de jongens zo lekker.
Alleen ik wil zelf niet zo vaak stamppot eten.
Dus laatst at ik een bietjes-salade... tja is het wel een salade??
Ik weet het niet, maar ik geniet er erg van en eet het ook wel eens als lunch.
De bietjes kan je warm of koud eten. 
Als ik het als avond eten eet, eet ik het vlees mee met het gezin (tja hou zo van vlees ;))
De foto's zijn niet zo goed, maar jullie krijgen zo wel een beetje een beeld van het idee



Ik neem 1 of 2 groot bietje (of krootje ;))
1 appel of wat gedroogde appeltjes (zoals op de onderste foto)
handje walnoten
reepjes oude kaas naar smaak


Eet smakelijk!!

3 opmerkingen:

  1. Nee hoor, geen bietjes hier. maar ik vind je foto's wel erg leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ilse,

    Wat ontzettend knap dat je zo bewust om weet te gaan met KOOLHYDRATEN!
    En wel MET RESULTAAT,
    dat schreef je laatst al :-)
    Complimenten!

    Ik zou graag een voorbeeld aan je nemen,
    maar het lijkt mij best moeilijk combineren als bijvoorbeeld je man of gezinslid daar niet aan mee wil doen.
    Hoe deed jij dat?

    O ik hou zo ontzettend veel van BIETJES!
    Het enige nadeel vind ik dat het best veel tijd kost tot je ze van vers, uiteindelijk gekookt en wel op je bordje hebt.
    Maar de smaak is zo bijzonder,
    toch met niets te vergelijken!
    Ik ben net als jij ook dol op salade,
    en doe dat ook op 100 manieren.
    HEERLIJK!

    En je hebt weer van die LEKKERE PLAATJES toegevoegd :-)
    Ik denk dat ik de BIETJES hier ook maar weer eens uit het zand ga halen.
    Ze staan namelijk in de schuur (vanuit onze moestuin) opgeslagen in emmers met zand.

    DANKJEWEL weer voor je goede ideeën!

    LIEFS, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen