8 november 2013

Bitterkoekjes tulband met chocolade

Een tijdje geleden vroeg ik via m'n blog input ..
voor wat voor taart ik zou kiezen voor mijn eigen verjaardag...
Ik werd van meerdere kanten gewezen op de nieuwste Allerhande..
vol met taarten...

Daar vond ik hem

laat ik nou dol zijn op bitterkoekjes en chocolade lust ik zeker ook wel
Ik hield me keurig aan het recept, maar dat werd helaas niet beloond...
Volgens het recept moet je de bitterkoekjes laten 'weken' in amaretto en daarna fijn malen.
Na de aangegeven 10 minuten waren de koekjes nog erg hard, na een half uur heb ik ze fijn gemalen. Maar toen nog had m'n keukenmachine er moeite mee... (en nee het waren verse koekjes... ;)..)

Ook staat er in het recept dat je het moet afdekken met een stuk folie en dat na een half uur moet verwijderen. Nou weet ik wel dat je bij een cake niet je oven moet opendoen.... dus eigenlijk tegen beter weten in ...volgde ik het recept...
PFFFFF was het en daar storte de prachtig gerezen tulband in.
Vervolgens moest hij na een uurtje wel gaar zijn, hij heeft er zeker 75 minuten in gezeten en moest het folie weer terug leggen...

Maar de smaak???


OH die is heerlijk!!!
Ik bedekte de tulband met nog wat gesmolte chocolade en wat gehakte bitterkoekjes.
Verder gebruikte ik 175 gram suiker
en een mix van pure chocolade en pure chocolade van 85% 
deze heb ik niet helemaal fijn gemalen, maar grof gehakt.
Dat stond als tip in de Allerhande...
Heerlijk overal van die grove stukken chocolade...


Ik zal hem heus nog wel eens maken, maar dan ga ik toch meer met een eigen recept aan de slag... 
sorry Allerhande... ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten