21 januari 2014

Get organised

Hebben jullie ook van die laatjes en kastjes, 
waar allerlei open zakjes met of zonder clip liggen,
aangebroken doosje, 
half lege verpakkingen...

Ik stoor me daar aan en niet zo'n beetje ook....

Dus ik besloot zulke dingen allemaal een eigen plekje te geven.
Ik spaarde mayo potten op ja het zijn er veel, maar dit is van 1,5 jaar en ook anderen spaarde met me mee.
Iedere keer als ik een pot leeg had, ging er iets in en zo bouwde ik een mooie la op vol met potjes en duidelijke stickers met inhoud.
Zo knipte ik de zakjes van de vanillesuiker en de bakpoeder open en deed dit los in de potjes.
Maar ook allerlei zaden en pitten kregen hun plekje.
Echt ideaal en het spaarde me ook voorraadpotjes kopen uit!
Daarnaast doe ik zo nog wat met iets wat anders weggegooid word.


Zo ging ik ook aan het sparen voor mijn kruiden na het zien van de kruidenla van vriendin M. 
Ik plaatst op Facebook dat ik potjes nodig had (oa voor appelmoes, jam, maar ook met dit idee in m'n achterhoofd) Nou ik heb het geweten, ik kreeg overal tasjes met potjes toegestoken...
In de kerk, bij m'n voordeur en op mijn werk!
Geweldig zo hebben we een flinke voorraad opgebouwd aan bruikbare potjes.
Voor de kruiden heb ik genoeg potjes van dezelfde soort gespaard en in 2 verschillende maten.
In de grotere potjes heb ik de kruiden gedaan die ik veel gebruik en waar ik dus ook veel van in huis heb. Ik de kleinere (babyvoedingpotjes) deed ik de kruiden die minder gangbaar zijn en waar ik dus ook minder van in huis heb.
Bij deze schreef ik er leuke labeltjes bij en oh wat staat dat gezellig. Nu kunnen ze nog allemaal liggen in de la, als uitbreiding heb qua kruiden zal ik ze rechtop zetten.

























Wat heerlijk om alles zo netjes te hebben staan...
Geen losse rommeltjes meer, 
alles een eigen plekje, 
klaar om zo te pakken,
netjes en zo krijg ik ook weer rust in mijn hoofd!

8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er netjes uit! Daar hou ik ook van, het is lekker overzichtelijk voor jezelf. Je hoeft niet lang te zoeken en als er iets bijna op is zie je het snel. Ik bewaar een hoop producten in tupperware ruimtespaarders, die heb ik allemaal gespaard toen ik nog bij mn ouders woonde, mn uitzet zeg maar. Ook in glazen potten wat jij zo doet heb ik het 1 en ander. En alles blijft netjes schoon. Ik heb net de chocolade pasta gemaakt, volgens mij is het erg lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die ruimtespaarders zijn inderdaad ook handig, maar vond ze te prijzig om zo even aan te schaffen! Dit werkt voor mij best en ik word gewoon blij als ik m'n kast opentrek ipv dat ik de neiging heb hem weer snel dicht te gooien ;)
      Die pasta is zo lekker! Hij wordt hier flink gegeten....

      Verwijderen
  2. Wat een slim idee. Bij mij staan alle potjes door elkaar en mis ik echt het overzicht. Als ik weer eens tijd heb ga ik ook de boel weer organiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijd is iets geks he! Heeft 't nadeel er te weinig te zijn, te snel voorbij te gaan....
      Succes!

      Verwijderen
  3. Ik ben ook volop potten aan het sparen maar zo'n voorraad heb ik nog lang niet. Bij mij is het en mengeling van allerlei soorten potten en zakjes door elkaar. Maar met wat geduld zal ik er wel geraken. Zo besparen we geld en verminderen we de afvalberg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat ziet dat er mooi uit! Zoals je weet ben ik ook potjes aan het sparen, het zijn jam-potjes geworden! Ik heb er al 3!! Even dooreten dus haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, dat ziet er goed uit! Ben zelf ook al een poosje aan het nadenken, hoe ik alles een plekje zou gaan geven, heb zelf niet zoveel ruimte in de keuken, denk aan tupper, maar is wel weer zo'n uitgave. Had altijd wel genoeg, maar met al die (voor mij) nieuwe producten om bijv. zelf musli te maken heb ik toch wel heel wat meer nodig. Zo kan het ook heel mooi, alleen potjes tja die gaan niet zo hard. Heb niet zo vaak potjes, van de jam (bonne maman) gebruik ik weer om bijv. appelmoes of zelfgemaakte jam in te doen.
    Maar bedankt voor de tip, ga nog even verder over nadenken.
    groetjes Jacomien

    BeantwoordenVerwijderen