23 januari 2014

Hummus, houmous, humus, hoummous, humoes

ik kom veel recepten tegen voor:


Hummus, houmous, humus, hoummous, humoes....

geen idee wat de officiele manier is van schrijven...
ik hou het maar op hummus zoals op de foto van hieronder
Ik denk dat het komt door de verschillende talen 
en waarschijnlijk zijn er net zoveel schrijfmanieren als recepten ;)

Ik heb van de week voor het eerst hummus gemaakt, 
ik vind het lekker, maar moet wel wennen aan de smaak en textuur.

Ik waag me er niet aan om een recept te publiceren, want er zijn zulke goede en lekkere recepten.
Onderstaande foto geeft jullie alvast wat tips en recepten!
Ik heb de bovenste gemaakte en roerde er wat fijn gesneden zongedroogde tomaatjes en wat Italiaanse kruiden.

Lekker om te dippen met groente of op een boterham of cracker.
Door de grote hoeveelheid kikkererwten heeft het een lage Glychemische Index en zal je dus een langer verzadigd gevoel.

In een afgesloten bakje is het ongeveer een week houdbaar.

Maken jullie dit wel eens? 
Wat is jullie favo recept?
Laat bij de reacties achter!! 
Dan kan ik nog meer experimenteren

the definitive guide to homemade hummus

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben vorige week kikkererwten gegeten (had een keer een blikje gekocht na het lezen over humus) maar zo is er in ieder geval niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, ja ik maak regelmatig hummus in meerdere versies.
    Bietenhummus is ook lekker ;-) Van de site EVA:
    Ingrediënten voor 4 personen

    250 g gedroogde kikkererwt
    1 grote ui (fijngehakt)
    500 g rode biet
    3 teentjes knoflook (geperst)
    1 el gemalen komijn
    3 el tahin
    citroensap (naar smaak)

    BeantwoordenVerwijderen