31 maart 2014

Smoothie met bleekselderij en kiwi

Ik heb de laatste tijd heel wat recepten geplaatst voor smoothies met spinazie erin. 
Ik kreeg van diverse kanten de tips om met meerdere groentes te werken en het zo ook af te wisselen.
Dat doe ik ook wel, maar deze moeten nog voorbij komen op m'n blog ;). Daarnaast heb ik ook gewoon vaak spinazie in mijn koelkast liggen. 
Smoothies drink/eet ik 2-3 keer per week, de andere dagen lunch ik met andere dingen.

Vandaag weer een smoothie recept, maar dit keer met bleekselderij.
Dat was voor mij nieuw en leek me eerlijk gezegd niet lekker...
Toch geprobeerd omdat ik nog wat had liggen en dat moest echt op.

En ik moet eerlijk zijn het is lekker....
Wel wennen, maar kan het echt niet vies noemen,
maar zelfs lekker....


Daarnaast reuze gezond, want bleekselderij is er gezond.
Bleekselderij is bloeddruk verlagend en werkt vochtafdrijvend. 
Daarnaast bevat bleekselderij veel vitamines en mineralen.

Deze smoothie dronk ik niet als maaltijd maar als aanvulling op mijn maaltijd, daarom heb ik geen lijnzaad of eiwitpoeder gebruikt, maar van beide kan je makkelijk een eetlepel toevoegen!
Ik gebruik ook geen yoghurt om dezelfde reden en ook omdat kiwi en yoghurt niet 
helemaal lekker combineren.


Recept Smoothie met bleekselderij en kiwi
1 persoon

Vandaag volstaat een foto ;)
Alleen het water staat niet op


Oke, voor de zekerheid...
1 kiwi
1 banaan
1 stengel bleekselderij




















Schil de kiwi en de banaan.
Doe deze in een mengkom.
Snijd de bleekselderij in wat kleinere stukken en doe dit er ook bij de kom.
Mix alles fijn en voeg zoveel water toe tot het de juiste dikte heeft.























Geniet ervan!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben 't ook zelf aan 't kweken, maar dan van 't "afval-stronkje" lijkt 't wel te doen, dus ben benieuwd!
    Succes met jouw bleekselderij!
    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag eens uitgeprobeerd en het was iddd lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen