10 mei 2014

Leuk koopje uit 1932

Ik ga graag even snuffelen bij een van de kringlopen die ons dorp rijk is...
heerlijk en leuk om soms dingen tegen te komen die je nodig hebt.
Vaak heb ik wel wat dingen in mijn hoofd, die ik graag zou willen en waar ik dus altijd even naar uitkijk.

De keer kwam ik eindelijk leuke wijnglazen tegen, nee niet voor ons zelf, maar voor de jongens.
Zeker met feestdagen mogen ze ook uit een wijnglas sap drinken, 
helemaal het einde natuurlijk
maar om ze nou uit onze glazen te laten drinken...tja toch een beetje jammer als...
Nu kwam ik leuke en stevige wijnglazen tegen voor 0,25 dus die mochten mee


Ook kwam ik nog dit boekje tegen...
de titel sprak me gelijk aan ;)
Gek he....
nog leuker werd het boekje toen ik tegen kwam dat hij uit 1932 stamt...
Dus mochten jullie binnenkort oude recepten tegen komen... ja dan zullen die wel hier uitkomen...
Maar sommige recepten kwam ik voorhand al niet uit.
Wat is nou een meer dan matig warme oven?
Iemand een idee? ;)

5 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse,
    Slim om voor je jongens wat 'goedkope' wijnglazen mee te nemen. Dat zien zij toch niet, het zijn gewoon wijnglazen... Dat boekje is echt prachtig, ook al zou je er niets uit maken, het is gewoon prachtig om te hebben... En in te lezen hoe men tachtig jaar geleden 'zelf' bakte... Haha een meer dan matig warme oven.... Geen idee, misschien even googelen...?
    Ik wens je een heerlijke moederdag toe met je gezin,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was toch zelf ook wel nieuwsgierig of dat nog te vinden is ergens, die warmtestanden... En ja hoor; op kookrecepten.wordpress.com/essentieel/ovenstanden/ vind je de betekenissen van matig warm etc... Succes ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat lief Mirjam! Bedankt.... Leuk hoor... Ga er snel eens uit bakken;)

      Verwijderen
  3. Kom 't wel een keertje voelen bij je ;)
    Die warme föhn en niks en er tussenin ;)
    Lijkt me geweldig zo'n fornuis.... Alleen hebben we er echt geen plek voor... Is een beetje mer nieuwere huizen he,... Die zijn vaak recht toe recht aan en een andere indeling kan vaak niet.... Maar 't geeft niet hoor, ben reuze blij met ins huisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. meer dan matige oven. IK HEB HET OOK IN EEN RECEPT STAAN VOOR TRADITIONEEL PAASTOPF ( VAN MIJN OMA)grrr capslock stond aan sorry.
    Ik gebruik dan 160 graden en dat gaat prima.

    BeantwoordenVerwijderen