26 juni 2014

Maak je eigen maaltijdsalade

We hebben op het moment meer sla dan we kunnen eten in de tuin... 
dus we eten geregeld maaltijdsalade en dat vinden we helemaal niet erg...
Vaak maak gewoon 1 schaal met voor iedereen hetzelfde (nou ja iedereen...voor Hans en mij )

Dit keer maakte ik een schaal vol met kleine bakjes en iedereen kon pakken wat hij wilde, voordeel hiervan is dat de jongens ook wat meer mee snoepen van de overige rauwkost. Sla lusten ze niet echt, wel een blaadje en misschien nog een, maar geen volwaardige maaltijd.


Wat er in de schaaltjes zat?
- verse nectarines
- komkommers
- reepjes omelet
- pijnboompitten
- gebakken garnalen
- uitgebakken spekjes
- gekookte eitjes
- stukjes augurk
- gesnipperd uitje
- geraspte kaas
-gekookte pasta
- wat afgebakken broodjes
- e-vrij dressing
- en wat niet op de foto staat wat mais

de jongens snoepen dan van alles wat mee en als grootste groente eten ze dan de mais, als vlees pikken ze een eitje mee, wat spekjes, wat garnaaltjes... 

het geeft ons altijd een heel zomers gevoel om zo te eten...
wat gaat er in jullie salade?


8 opmerkingen:

  1. Gisteren heel veel sla gekregen, dus dat gaat het vanavond ook worden. Hier gaat er ook mais in, bosuitje, gekookt ei, augurk, zilveruitjes, wat fruit, ik heb nog pompoenpitten, strooi er wat lijnzaad doorheen. Soms doe ik het apart, vanavond alles bij elkaar! Heerlijk! Met gebakken aardappels!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En natuurlijk nog komkommer, tomaat en wat ik allemaal nog in de koelkast heb liggen!

      Verwijderen
  2. Mmjam! Ik heb er nog nooit zo over nagedacht om het zo te doen maar zoals je zegt het ziet er zomers uit en zeer laagdrempelig voor de" Bleh dat is gezond-groen"-etertjes onder ons......! Ik ga dit ook doen! Ik laat je wel weten wat ik bij elkaar gescharreld heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook veel sla op het moment, lekker hoor uit eigen tuin. Er gaan eitjes door, geraspte appel en augurk, aardbeien of komkommer. Met een zelfgemaakte e-vrije ;) dressing. Soms nog wat anders als er iets op moet ofzo.

    Ziet er gezellig uit zo met de schaaltjes. Jasmijn eet ook nog geen sla, ik kook vaak nog wat groenten erbij. Zet er vaak een schaaltje fruit bij daar eet ze ook van en de eitjes pikt ze er wel uit :)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meestal gemengde sla (geen groentetuin, dus alles uit de winkel) met komkommer, ui, pijnboompitten, tomaat, soms een hardgekookt ei en dan mijn eigengemaakte dressing erover... scheut olijfolie, scheutje wittewijnazijn, scheut honing, beetje pittige mosterd... en dan goed roeren... heerlijk...
    Je kunt van deze dressing ook een flinke hoeveelheid maken en die in een glazen flesje bewaren in de koelkast. Even goed schudden en zo weer te gebruiken...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid op tafel en inderdaad zo pikken ze toch nog wat super gezonds mee.
    Hier in de sla vaak tomaatjes, lente uit, radijsjes, mozarella en gekookte of gerookte kip en mais er bij. Eitje er over en smikkelen maar.

    Groetjes

    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee zeg! Dankjewel voor de tip! Ik gooi altijd van alles door de salade. Koelkast open en snuffelen maar. Maar ook de fruitschaal wordt geleegd... Ik vind het trouwens ook heel lekker om er wat geroosterde zonnebloempitjes door de salade te doen. Een beetje warm nog, goed voor de smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig wat een leuke tips en variaties allemaal!
    Bedank dames

    BeantwoordenVerwijderen