6 januari 2015

Zelf maken: Warmtekussentje

Hier thuis hebben we een kussentje wat is gevuld met lijnzaad, 
deze kan je opwarmen in de magnetron en dan werkt hij hetzelfde als een kruik.
Heerlijk warm en erg lekker om tijdens koude dagen mee te nemen naar bed, of voor op de bank als je koude voeten hebt. Ik heb geregeld last van een zere nek en daar is hij ook zeer weldadig voor. 

Hij wordt dus geregeld gebruikt. Ook de jongens zijn er fan van. Als het erg koud is willen ze hem nog wel eens meenemen naar bed, om de eerste kou te verdrijven... en tja we verwennen ze dan inderdaad... maar ach waarom niet ;).

Nou kwam ik op de site van http://www.aromatherapie-info.com/ een werkbeschrijving tegen om zulke kussentjes zelf te maken. Het zag er niet erg moeilijk uit, maar enkel 1 probleem... ik kan niet goed naaien... nou nog eerlijk... ik kan het helemaal niet. Handwerken is echt mijn ding niet.... vind het niet leuk en heb het nooit geleerd. Gelukkig kan mijn moeder goed omgaan met naald en draad en met de naaimachine. Dus mijn moeder lief aangekeken en natuurlijk mocht ik een theedoek en 2 kilo rijst brengen. Ja dat is het enige wat je nodig hebt!!

Nu hebben we nog 2 warmtekussentjes... Bedankt mam... en kunnen we allemaal genieten van extra warmte wanneer we dat nodig hebben. 


Hoe je de kussentjes kan maken en foto's kan je hier vinden.
Monica van aromatherapie gebruikt nog etherische olie om er een lekker geurtje aan te geven en om bv te ontspannen. Maar ik vond de warmtekussentjes heerlijk ruiken... nl naar rijstepap... en laten we dat nou erg lekker vinden ;)

Ik warmde de kussentjes ongeveer in 1 of 1,5 minuut op 800 watt en dan is hij heerlijk warm.

 

4 opmerkingen:

  1. leuk idee,ilse!zal ik ook eens maken met mooie theedoeken!en rijst,moet je maar opkomen ,rijst ..ik heb er zo eentje met kersepitjes maar zo aangekocht.groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zelf ook zn kussentje gemaakt. Kersenpitten in een washandje. Dan hoef je maar een naadje dicht te naaien:)

    BeantwoordenVerwijderen