27 april 2015

Snelle bietensalade

Afgelopen zomer heb ik aardig wat kroten (of noem jij ze bieten?) in gevroren, maar ook veel geweckt. Niet zonder reden, want ze zijn hier dol op stamppotje kroten... Echt niks bijzonders, maar de pan gaat altijd schoon leeg.

Nu eet ik zo min mogelijk aardappels, pasta, brood ... en andere koolhydraatrijke producten.
Maar soms is het best lastig om 2 verschillende soorten maaltijden te bereiden en eigenlijk wil ik dat ook niet. Dus ik probeer dan wel met dezelfde groente te werken, maar het anders klaar te maken voor mezelf en soms ook voor ons samen.


Zo ook als we kroten stamppot eten. Toen ik de kroten invroor, toen heb ik ook enkele hele kroten ingevroren. Deze haal ik eruit als we een stamppotje eten. Dit keer maakte ik er een simpele salade van.


Een echt recept kan je het niet noemen en ik zou zeggen gebruik het als een leidraad om zelf een salade te maken.

Ik nam 1 gekookte krootje, in de dunnen plakken gesneden
2 flinke handen gemengde sla
geroosterd amandelschaafsel
1 uitje, fijn gesnipperd
kaas in kleine blokjes
 (ik had alleen komijnenkaas en dat was erg lekker,
 ook gebruikte ik een smeerkaas puntje dat was verrassend lekker en kan je dus aanraden)
bij de stamppot aten de mannen een speklapje en ik sneed mijn deel van het vlees wat kleiner en dat verdeelde ik ook over mijn salade
ik gebruikte geen dressing, 
(oh en een appeltje erdoor is ook lekker...)


1 opmerking:

  1. Heerlijk hoor, en vooral de komijnekaas erdoor lijkt me heel lekker...
    Ga ik beslist een keer proberen...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen