12 mei 2015

Snach-attack en tandenpoetsen

Ken je dat...
ben je je best aan het doen bewust te eten. 
Misschien is dat voor jou wel niet snoepen of geen chocolade
of skip je voorlopig suiker 
of wil je wat kilo's kwijt en moet je je houden aan een dieet...
of let je op koolhydraten....

Dat moment... dat je ineens in de voorraad kast aan het neuzen bent...
de koelkast open trekt en voor je het eigenlijk goed beseft.... schuif je iets naar binnen wat nou net niet de bedoeling was... 

Dit heb ik geregeld, ik begin die moment steeds eerder te herkennen en merk dan dat ik geen honger of zelfs geen trek heb...maar een snack trek... een gewoonte trek... een buik trek...

Ik vond onderstaand plaatje op internet en ja van zo'n snack attack is mij dus bekend ;)
al zou ik bij echte trek geen fruit eten, want door het hele koolhydraten verhaal heb ik geleerd, dat ik beter een stukje kaas kan nemen, of wat ongebrande noten of een gekookte eitje. Maar dat even terzijde.




Naast de tips van water drinken en kijken of je trek hebt in iets gezonds of wat binnen je eigen dieet of ideeën past. Kwam ik nog een andere tip tegen. Poets op zo'n moment eens je tanden. Het geeft een fris gevoel en geeft dat die "nep trek/honger" verdwijnt. Nou heb ik het een tijdje geprobeerd, maar omdat ik geen zin had om dan naar boven te lopen, met kans 2 slapende mannetjes wakker te maken met het licht. Daarom kocht ik een fles mondwater... Leek mij dat dat hetzelfde effect zou kunnen hebben en inderdaad.



Het werkt zeker en nee niet altijd.... in die gevallen ga ik er maar vanuit dat de trek echt is, ipv dat hij tussen mijn oren zit ;)... het is natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek, maar ik vond het het delen waard. 

Heb jij hier misschien ervaring mee?
Met zo'n moment van trek hebben en zoekend de kasten doorgaan?
En heb je wel eens je tanden gepoetst op zo'n moment?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten