2 juni 2015

Zomervakantie tip (1).. Rust op de achterbank....

De maand juni doop ik om tot vakantie maand...
de komende tijd wil ik graag wat tips met jullie delen voor de zomer vakantie...
een serie... Verspreid over een aantal weken, zal je aardig wat tips, links en intressante dingen voorbij zien komen...

We starten met de eerste tip.

Ik weet niet hoe het bij jullie verloopt als jullie op vakantie gaan, 
op de achterbank bedoel ik dan?!
Hier gaat het eigenlijk best goed, maar wel omdat we "voorbereid" op pad gaan. 
We hebben een dvd systeem achterin hangen, maar om eerlijk te zijn willen we dat ook weer niet te veel gebruiken... Je kan er natuurlijk voor kiezen om nou voor die ene keer de kids gewoon al die ruim 700-1000 km tv te laten kijken... maar dat willen we niet...

Daarnaast hebben we allebei goede herinneringen aan de achterbank...
We deden vroeger spelletjes, luisterde naar luisterboeken, lazen zelf boeken, zingen en deden nog meer spelletjes... en natuurlijk zeurde we... we zeurde tot onze moeders het zat waren... Kijk op dat moment is een dvdtje dan wel weer erugggg handig :)

hihih zo gaat het hier gelukkig niet, maar ik vond hem erg leuk :)

Wij zijn sowieso mensen die rustig reizen... ook allebei al mee gekregen vanuit huis. We vertrekken vroeg...rijden een stuk en dan ontbijten we pas.. Daarna stoppen we nog een paar keer. Vaak met een uitgebreide picknick als grote lunchstop... Voetbal ligt binnen hand bereik, net als de bellenblaas en het kleed. Daardoor duurt onze heenreis altijd wat langer, maar oh wat is het gezellig en al echt vakantie voor ons gevoel.

Maar goed wat doe je dan op die achterbank?
Spelletjes zijn hier favoriet!
Autobingo... altijd goed :)
Of ik zie ik zie wat jij niet ziet...
of de kleuren van auto's tellen
of van die plakstickers voor op de ramen
of een kentekenspel
luisterboeken en cd's gaan hier ook altijd in grote getallen mee...

Deze zijn bij meerdere speelgoedwinkels te koop, maar er zijn ook printbare versies te koop en er zijn ook gratis printbare versies te koop...

Ik print ze graag gratis uit. Niet omdat het geen geld mag kosten, maar vooral omdat je dan een heel divers aanbod hebt tijdens het rijden. Altijd hetzelfde spelletje onderweg lijkt mij ook erg saai worden, dus printen wij meerdere soorten uit.

Daar heb ik een paar leuke links van voor jullie voor

Bij welk land hoort het kenteken
Arendsogen.... wie wint!?
Lego spel met printable
 (in het Engels maar denk ik wel te volgen en zeker de moeite waard!)

Onze kinderen zijn een beetje wagenziek, vooral als we lang rijden en veel stijgen en dalen en slingeren.... Daar krijgen ze primatour voor. 
Dan zijn ze niet misselijk en kunnen ze alles doen onderweg en dat is wel zo leuk! Het laatste uur is het vaak slingeren door de bergen heen en dan is het ook wel fijn om te weten dat ze daar niet beroerd van worden. 

Ik vond ook nog een handige tip voor als je een spelletje wil spelen met dobbelstenen. Doe ze in een plastic bakje. 

Never lose dice between the seats again.

13 opmerkingen:

  1. Wat leuk zoveel ideeën op een rijtje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk he! De serie is 9-delig, dus er komt nog veel meer leuks!

      Verwijderen
  2. wij gaan binnenkort met de auto naar frankrijk, heb gelijk al een aantal bingokaarten geprint. Super idee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ga ik zeker gebruik van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha nog een els... moest even goed doorklikken naar allebei jullie blogs om te ontdekken wie nou wie is ;)...
      Fijn dat je er wat mee kan Els!
      Liefs Ilse

      Verwijderen
  4. Ik lees mee... Wellicht zit er iets bij voor onze 4-jarig (en de reis naar Spanje.... ;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh met sommige bovenstaande bingo's kan je dan echt wel uit de voeten hoor... gewoon een simpele kiezen en grote kans dat je vier jarige reuze pret heeft. Kadootjes voor onderweg werken ook super vind ik... ik heb altijd een tasje bij me met kleine kadootjes. Bv een zakje koekjes wat ik inpak, een klein action speeltje, een pakje drinken, een nieuw boekje... Hele kleine simpele dingen, maar je hebt wel steeds een brake...
      Bedenk me net dat ik ieder jaar ook een kinderkaart maak. Op een a4 maak ik een route kaart, met daarop grote plaatsen. Als we ergens langsrijden,mogen ze dat afstrepen en zo een klein beetje inschatten dat we er over 5 minuten nog niet zijn. Kan je best jong al doen hoor!

      Verwijderen
  5. Jah leuk, onze kinderen vermaken zich ook meestal prima, wij hebben geen dvddingesjes dus gewoon boekjes en spelletjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik vroeger met mijn ouders op vakantie ging, gingen we altijd met de trein. Of met de bus. Mijn ouders hebben geen auto.
    Ik ga je tips onthouden voor als Naomi die leeftijd heeft, dat duurt nog wel even ( ze is van dit jaar), wij hebben wel een auto....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk Ilse! Ik ga de links s ff bekijken morgenavond! Leuke serie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk stukje Ilse! Tip: http://alleslief.nl/informatie/492/Auto-Bingo-Blauw :-) Groetjes Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo diverse uitgeprint voor de reis! Thanx

    BeantwoordenVerwijderen