21 november 2015

DIY: Adventskalender....#kerst15


Adventskaarsen horen bij advent..
Maar bij advent hoort wat ons betreft ook een advent kalender...
wie had hem vroeger niet... 


Iedere dag een vakje open met daarin een lekker chocolaatje..
warme herinneringen heb ik daaraan....


Nu ik groot geworden ben... wil ik zoiets ook doen met onze kinderen, maar ook met wat meer diepgang, we willen samen toeleven naar de geboorte van Jezus... die we herdenken met Kerst...

Dit jaar volgen we een bijbelleesrooster over de namen van Jezus. Iedere dag word een van Zijn namen eruit gelicht. We lezen een stukje verdieping en zullen het plaatje op een grotere plaat plakken. 

Dit jaar kocht ik bij de Action al vlak na de zomervakantie ja ik weet het was erg vroeg, een gaaf "huisje" wat je zelf kan vullen. Hierin gingen de plaatjes.
In sommige vakjes gingen 2 snoepjes, in anderen 2 doosjes rozijntjes, in andere 2 chocolaatjes en in weer anderen gingen briefjes... briefjes om iets lekkers uit de boom te kiezen, lekker stoeien of juist knuffelen.


Maar het leukste vind ik toch wel de briefjes waarop staat dat we een kerstboekje zullen lezen....ik zie het helemaal voor me... lekker in hun pyamaatjes, onder de dikke dekens, met zo'n gezellig boekje samen in bed... extra bijzonder toeleven naar kerst zeg maar... en lekker kneuterig... De boekjes had ik natuurlijk neer kunnen zetten, maar ik kwam een idee tegen op een andere blog, om ze mooi in te pakken en onder de kerstboom te leggen... Dat gaan we doen... Ik pakte ze met zorg mooi in en maakte etiketten met nummers erop... weet zeker dat de jongens het leuk zullen vinden :).




En laat het nou precies zo zijn, dat ik 2 schroeven op de juiste afstand in de muur heb zitten... super... wat leuk hij kan dus zo aan de muur :)


wil je ook het leesrooster gebruiken?


3 opmerkingen:

  1. Bedankt hiervoor, ik ga er mee aan de slag. Ik heb een quiltkalender zelf gemaakt (een project wat langs is blijven liggen, maar toch gelukt is) .
    http://anitasdagboek.blogspot.nl/2014/12/activiteiten-voor-de-adventskalender.html

    Ik gebruikte Kerstige activiteiten, maar zou het iets meer aan de geboorte van Jezus willen koppelen. Bedankt voor je links!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee is dit, heerlijk om je zo voor te bereiden op Kerst!
    Ik voor mjjn kleutergroep ook een huis gekocht, met iedere dag een activiteit, liedjes zingen, liedjes meezingen op het digibord, filmpje kijken, op you tube staat het kerstverhaal zo mooi afgebeeld. Zo leven we samen naar de kerstviering toe!!
    Leuk om je nu te volgen!

    Lieve groet, Eefie
    Op IG april myday.

    BeantwoordenVerwijderen