24 november 2015

DIY: Agenda zelf samen stellen


Ik heb een haat-liefde verhouding met agenda's.
Ze zijn of te groot of te klein
Niet alles past erin, zeker nu de kinderen ook hun eigen agenda's krijgen...

Vorig jaar had ik een gezinsplanner, maar dit beviel toch niet helemaal goed.
De agenda's houden we tegenwoordig bij in de telefoons/Ipad. 
Handig, maar toch merkte ik dat ik het ook op papier wilde hebben zodat de kinderen er ook makkelijk zelf op kunnen kijken. Maar ook dat ik makkelijk even zelf kan kijken. Dus iedere zondag schrijf ik alle afspraken voor die week (en vaak ook al verder vooruit) in de planner. Dan maak ik gelijk een menuplanning, een takenlijstje en de planning voor het huishouden (wat er dus eigenlijk al niet oppast)....

Snuffelend op Pinterest kwam ik een link tegen om je eigen agenda te printen en samen te stellen... Ideaal! Dat deed ik dus... en laatst knutselde ik hem in elkaar... het is eigenlijk meer dan een agenda. Er is ruim voldoende plek voor mijn menuplanning, taken voor de kinderen en de planning van het huis. Maar ook een maandplanning die ik gebruik voor mijn blog, daar plan ik al mijn blogs op in. 

Het is een grote agenda geworden in mijn geval. Hij zit in een map, maar gelukkig hoeft hij niet mee in mijn tas ;).... want in mijn tas zit mijn telefoon. 

Geen idee of dit ook wat voor jullie is, maar ik deel het toch graag met jullie!

Dit is mijn agenda voor 2016 :)



Het is naast een zeer uitgebreide agenda ook een leuke agenda....
je kan diverse tussenbladen uitprinten met leuke en mooie spreuken


Ik printte een jaar overzicht


Een maandplanning voor iedere maand, waar ik alle blog berichten in kan plannen


Dan voor iedere week een weekplanning



Ook voor iedere week een takenlijstje voor de kinderen


En voor mezelf voor iedere week een menuplanning en een huishoudplanning (komt dat laatste misschien ook nog eens op orde ;)...)


Bij iedere nieuwe maand deed ik een blad met een spreuk met daaraan een tab van washitape


Ook kocht ik nog leuke clips en papierklemmen


Op 
kan je alles vinden wat je nodig hebt om te printen.

Print alles uit, maak er gaatjes in met een perforator en dan kan je hem zelf vullen. Nadeel is wel dat er geen datums op de weekplanner staat. Voor mij niet erg omdat ik hem per week/2 weken invul. Ik heb er zelf weeknummers opgeschreven, dat voldoet ook voor mij. Op het voorblad van iedere maand stempelde ik de maand. 


Wat voor agenda gebruik jij?
Ik deel hem nu al, dan hebben jullie nog genoeg tijd om aan de slag te gaan.

7 opmerkingen:

  1. Bekent verhaal. Wij hebben hier een weekplanner die aan de kast hangt. Ik heb zelf mijn eigen agenda. Ik werk nog niet met de telefoon. Mijn man doet alles digitaal. Afspraak in ons huis is dat de weekplanner de leidraad is. vergeet je daar wat in aan te geven dan hebben we een uitdaging. Jou planning top alleen voor mij zou het niet werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja juist zoiets hier ook idd, als het er niet op staat....
      Hoezo zou deze planning niet voor jou werken?
      #nieuwsgierig ;)
      Groetjes

      Verwijderen
  2. Ziet er mooi en handig uit!
    Zelf gebruikte ik dit jaar de organizing agenda en die beviel erg goed, dus voor volgend jaar heb ik hem ook weer gekocht. Elke week heeft twee pagina's en elke dag is (verticaal) in drie vakjes verdeeld, voor ochtend/middag/avond. Per dag kun je ook je uren, kilometers en onkosten opschrijven. Vind ik zelf erg handig voor declaraties op mijn werk. Dan heb je onderaan nog ruimte om je weekmenu op te schrijven en ruimte voor je boodschappenlijst. Er is een planning voor je gemaakt waarin je elke week in het huishouden een extra 'grote klus' doet (zoals koelkast schoonmaken, ramen zemen, gordijnen wassen) en als je je daar aan houdt, krijg je nooit grote achterstanden. Dan is er nog ruimte voor notities. Ja, ik ben erg blij met deze agenda!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik een moleskine agenda groot model. Mar deze vind ik ook prachtig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik gebruik al jaren de planpoint agenda. Hier staat alles in voor een georganiseerd huishouden. Dus ook ruimte voor je weekmenu, huishouden, klusjes en een memo. Werk super in ons huishouden. Zie hun site. www.planpoint.nl. Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen