5 november 2015

DIY: American Style Party Deco

Deze week deelde ik al ons American Style Buffet en wat recepten die daarbij hoorde.
Maar je Buffet is niet compleet zonder deze super leuke deco :).

Ingewikkeld, niks voor jou?
Onzin!
Ik kan niet knutselen en ben dan ook van het snel en makkelijk...
Nou dat lukte wel... Het is uitknippen, daarna vast geniet of vastgeplakt met plakband...

De brede rode en blauwe rietjes voor de milkshakes, komen bij paardenkooper vandaan, maar die heb je ook bij andere winkels in allerlei kleuren. Dus even opzoek naar de juiste kleur.
De rode bekertjes komen bij de Action vandaan, net als de langwerpige, gestreepte bakjes voor de frietjes. De stekertjes kan je ook bij de Action, maar ook bij diverse supermarkten

Wat heb je nodig?
- schaar
- plakband
- nietmachine
- bekers, rietjes, prikkertjes
- touw of krullint
- perferator
- printables
- geduld en een uurtje vrij te besteden

Welke printables heb je nodig?
voor de bekers, vlaggetjes, menukaartjes

voor de slinger

voor de poster

Terwijl we tv zaten te kijken op een luie avond, pakte in de uitgeprinte vellen, knipte ze uit en keek met een half oog naar de tv. Daarna legde ik het weg en ging op een andere middag weer verder. Je kan er voor kiezen om alles met lijm te plakken omdat dat mooier is, dat vond ik teveel moeite voor iets wat binnen 2 uur weer weggegooid zou worden. Het was gewoon voor de fun en niet voor een professioneel feest ;). 


De vlaggetjes vouwde ik om de rietjes heen en niette ze dichtbij het rietje aan elkaar vast.  


Ook bij de stekers deed ik hetzelfde



Met de menubordjes was ik erg blij. Normaal sta ik lang uit te leggen wat wat allemaal is, maar nu kon ik gewoon zeggen, overal staan bordjes bij :) De menukaartjes hoef je alleen uit te knippen en een stukje om te vouwen.


Met de slinger was ik erg blij... wat een blikvanger en het thema was gelijk duidelijk :).
Ik knipte alle onderdelen uit, zocht uit welke letters ik in welke kleur ik wilde. Maakte er met de perforator gaatjes (ja dat paste precies). Reeg er een krullint doorheen en klaar.... 
zie je helemaal niet moeilijk!

Als laatste de bekers. Ik wilde graag echte milkshake bekers, maar kon die niet geregeld krijgen. Dus toen maar een normale rode plastic variant. De langwerpige labels wikkelde ik eromheen en plakte ik heel simpel met een plakbandje vast. 


De poster is helemaal makkelijk, want daar hoef je niks aan te doen...
Geef hem een leuke plekje en het maakt het helemaal af!


Ik ben helemaal enthousiast. Van sommige dingen had ik nog over, dat is opgeborgen in de feestkast en kan over een paar jaar weer gebruikt worden :)


Dit was de eerste keer voor ons dat we zo'n complete Deco bij een Buffet hadden... Hebben jullie dat wel eens gedaan? Nog andere leuke tips??



Met deze post sluit ik de week over het American Style Buffet af!
Ik hoop dat jullie iets konden met de input...
Ondertussen is het 2e feestje ook al gepasseerd en die ga ik ook snel schrijven en online zetten!


1 opmerking:

  1. Hoi Ilse!
    leuk hoor! Ik heb afgelopen jaar voor het eerst een thema-feestje gegeven, gewoon op mijn verjaardag voor mijn ouders en zussen alleen. Het was een high-tea party! Erg geslaagd. Ook inclusief leuke naambordjes etc.
    Ik wil in de toekomst vaker mijn verjaardag met een thema vieren, en ik denk dat dat komend jaar, met jouw input, een Amerika-feest wordt! :)
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen