17 december 2015

DIY: Kerstslinger "Joy to the World" #kerst15

Als versiering in huis maakte ik een leuke slinger...
Met de tekst Joy to the World...
Sinds ik deze slinger heb gemaakt, krijg ik het liedje niet meer uit mijn hoofd ;)...


Wat heb je nodig?
- printable Joy to the World
- oude liedmuziek bij voorkeur kerstmuziek
of print het uit via deze link of deze link (kan je nog kiezen ook)
- theezakje
- schaar, lijm
- touw of lint 
- nietmachine
(ik gebruikte rood/wit touw, dit kan je kopen bij xenos in een pakje van 4 en bij de ikea)
- evt kleine knijpertjes (te koop bij xenos en action)


Zet een kopje thee en terwijl je geniet van een warme kopje thee, gebruik je het theezakje om de bladzijdes met bladmuziek nog wat ouder


Laat deze drogen


Knip vervolgens uit ieder vel een vlaggetje. 


Knip alle letters uit en plak op ieder vlaggetje een letter


Niet alle vlaggetjes vast aan het touw of lint, gebruik je geen kleine knijpertjes dan kan je er ook voor kiezen om het touw aan de achterkant vast te zetten met een stukje plakband


gebruik de knijper om alles goed vast te zetten en het nietje te verstoppen :)


Nu is je slinger klaar om op te hangen


Ik deed dit op een zondagavond, gezellig muziekje aan, warme chocolademelk met een koekje erbij, kaarsjes aan en samen met Hans gezellig aan tafel. 


Als je met deze DIY aan de slag gaat, moet je eigenlijk ook onderstaand liedje aanzetten ;)


Ik ben erg blij met mijn slinger, die orgineel is en op deze manier low budget...





Maken jullie ook wel eens slingers?
Ik kwam er achter dat ik het best leuk vind om te doen :)



2 opmerkingen:

  1. Je slinger is heel mooi geworden.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga m vanavond ook nog even maken... er is weer een volle cartridge. Die was in bestelling..... dus ik moest even geduld hebben.....
    Groetjes, Mereike

    BeantwoordenVerwijderen