30 september 2016

Mini Quiches


Deze schattige mini quiches mochten mee doen met ons buffet. Omdat ik liever geen grote quiche wilde maken, koos ik voor de mini variant... En om eerlijk te zijn... Mini dingen vind ik altijd leuker en schattiger om te zien.... 


De quiches maakte ik de dag van tevoren en bakte ik iets korter. Op de dag van ons feestje, bakte ik ze af en kon ze warm en vers op tafel zetten. Je zou ze evt ook nog in kunnen vriezen, maar dat was voor mij niet nodig. Als je nou geen feestje hebt is het ook een schattig gerechtje om gewoon zo te maken en iedereen meerdere mini quiches te geven. 


Recept Mini Quiches

half bakje champignons
bakje hamblokjes
1 prei
5 eieren
150 ml slagroom
1 theelepel provenciaalse kruiden
geraspte kaas
muffinvorm
bakpapier

Knip uit 2 vellen bakpapier, 12 langwerpige stukjes bakpapier. 


Verwarm de oven voor op 200 graden.
Snijd de champignons in plakjes.
Verhit wat olie in een koekenpan, bak daarin de champignons goudbruin en gaar. 
Ondertussen kan je mooi de prei in ringen snijden. 


Druk de bakpapiertjes in de holtes van de muffinvormen.
Verdeel daar de hamblokjes en de prei over. 
Als de champignons gaar zijn kan je die ook over de bakjes verdelen. 


Kluts de eieren los en roer daar de slagroom en de kruiden doorheen. 
Schenk dit roommengsel in de holtes van de muffinvormen. 
Als laatste verdeel je de geraspte kaas eroverheen. 


Bak de quiches in het midden van de oven gaar in 20 minuten
Lekker met wat salade en een stukje vlees smaakt dit heerlijk! Of zoals wij deden heerlijk als onderdeel van een buffet.



1 opmerking: